قزوین ؛

ادامه عمليات برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر شهر قزوين

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: هم‌زمان با آغاز بارش برف، عمليات برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر سطح شهر از سوي عوامل سازمان مديريت پسماند آغاز و همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مجتبي منتظري اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز بارش برف، ستاد برف‌روبی و واحدهاي اجرايي سازمان نيروها و ماشين‌آلات خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است و با شروع بارش برف، عمليات پاشيدن شن و نمک را در خيابان‌ها و معابر شهر آغاز کردند.

وی افزود: تاکنون بيش از 25 تن شن و نمک در سطح معابر مورداستفاده قرارگرفته و اين عمليات تا بازگشايي کامل خيابان‌هاي اصلي و فرعي ادامه خواهد داشت.

منتظري با اشاره به برودت هوا تصریح کرد: با شروع بارش برف عمليات برف‌روبی و شن‌پاشي معابر سطح شهر نيز آغازشده ولي برودت هوا مانع يخ‌زدايي و آب شدن يخ‌ها در برخي محورها شده است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اضافه کرد: عوامل اجرايي و ستاد برف‌روبی سازمان با آمادگي کامل و تجهيزات لازم در سطح شهر مستقر و در حال انجام عمليات برف‌روبی و بازگشايي معابر براي ترددي روان و ايمن در سطح شهر هستند.

وی ادامه داد: در عمليات برف‌روبی و پاک‌سازي خيابان‌هاي اصلي و فرعي 12 دستگاه خاور، 10 دستگاه پيکان وانت، 4 دستگاه نمک‌پاش مکانيزه و 450 نفر نيروي انساني در حال خدمات‌رساني به شهروندان هستند.

منتظري خاطرنشان کرد: در زمان بارش برف تنها هدف ما برقراري تردد ايمن و روان در همه معابر شهر است و از مردم انتظار داريم بيشترين مشارکت و همراهي را با ما داشته باشند تا بتوانيم به اين هدف دست پیدا کنیم.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين افزود: شهروندان در صورت امكان در زمان بارش‌ها از وسائل نقليه عمومي استفاده كنند تا معابر و خيابان‌ها شلوغ نشوند.

منتظري با تأكيد بر اينكه شهروندان مي‌توانند در پاک‌سازي معابر منتهي به منازل خود، با سازمان مديريت پسماند شهرداري همكاري كنند، گفت: شهروندان بايد هنگام فعاليت ماشين‌آلات و نيروهاي خدمات شهري همكاري لازم را داشته باشند تا نيروهاي سازمان بتوانند اقدامات خود را در كوتاه‌ترين زمان ممكن به عمل‌آورند.

وي ادامه داد: انتظار ديگر ما از همشهريان اين است كه از پارك خودروهاي خود در حاشيه معابر خودداري کنند تا با همكاري در تسريع فعاليت خودروهاي برف‌روب از وارد شدن خسارت به خودروي خود نيز جلوگيري کنند.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تصریح کرد: با توجه به اينكه با بالا رفتن برودت هوا در مرحله نخست پل‌ها و زيرگذرها و سطوح شيب‌دار دچار يخ‌زدگي مي‌شوند در اين ايام حتي‌المقدور از اين سطوح و مسيرها استفاده نکنند و هنگام مواجهه با يخ‌زدگي سطوح شيب‌دار و امكان لغزش خودرو و ايجاد مشكل در تردد، به‌طور سريع از كيسه‌هاي شن و نمك حاشيه پل‌ها و سطوح شيب‌دار براي باز شدن يخ كف معابر استفاده کنند تا عبور و مرور آسان‌تر شود.

منتظري با تأکيد بر نقش مردم در مديريت شهري، خاطرنشان کرد: شهروندان هميشه همراه و همگام با شهرداري باشند به‌خصوص در مواقع بارش‌ها و در صورت مشاهده آب‌گرفتگي و يا نياز به برف‌روبی با سامانه 137 و يا شماره تلفن‌هاي 33327565 و 33242474 تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.