قزوین ؛

نرخ بيكاری در استان قزوين 10/6 درصد است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوين نرخ بیکاری در این استان را 10/6درصد اعلام كرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بابایی  افزود: اين ميزان در مقايسه با سال گذشته یک و سه دهم درصد كاهش داشته است .

بابایی در ادامه بیان کرد: در سال جاری همچنین با صدور ۱۳۶ مجوز اشتغال خانگی برای ۱۴۹ نفر شغل ایجاد شده است.

وی تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۱۰ هزار و ۹۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع تعهد اشتغال استان تاکنون شش هزار شغل ایجاد شده که ۵۵ درصد محقق شده است.

وی بیان کرد: جمعیت فعالان فارغ التحصیل یا در حال تحصیل در دوره های عالی در بخش اقتصادی در سال گذشته ۹۰ هزار و ۴۲۲ نفر بود که شاغلان حدود ۷۳ هزار و ۱۵۴ نفر و بیکاران ۱۷ هزار و ۲۶ نفر بودند.

به گفته بابايي عوامل محيطي همچون ركود اقتصادي و سياست هاي شركت ها در تعديل نيرو و بحث سهم بخش ها يي همچون كشاورزي و صنعت؛ خطاهاي نمونه گيري، زمان مراجعه به خانواده ها براي دريافت اطلاعات و عدم همكاري خانواده ها در تعیین نرخ بيكاري تاثير دارند.

وي ميزان پرداخت تسهيلات اشتغال را 943 ميليارد تومان از محل بنگاه هاي زود بازده بيان كرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  افزود: همچنين از محل توان توزيع 150 ميليارد تومان به قزوين تسهيلات داده شده است.

بابايي با اشاره به حوزه اتباع خارجي گفت: در 9 ماهه گذشته 3 هزار و 688 مورد بازرسي داشته ايم كه يك هزار و 525 تعداد اتباع شناسايي شده اند.

وي جمعيت فارغ التحصيلان را 76 هزار نفر اعلام كرد كه 12 هزار و 892 نفر در كاريابي هاي غیر دولتي ثبت نام كرده اند و 5 هزار و 385 نفر به كار گمارده شده اند.

بابايي همچنين تعداد مستمري بگيران را 6 هزار و 756 نفر بيان كرد كه نسبت به سال گذشته 3 درصد افزايش داشته است.

وي اضافه كرد : در 9 ماهه گذشته 2 هزار و 952 نفر تعديل نيرو شده اند كه به ميزان 650 نفر افزايش داشته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان؛ مبهم بودن وضعيت استراتژيك استان و چالش هاي مسير توسعه ؛ رو به فرسودگي بخشي از صنعت استان ، جمعيت جوان ، مهاجري پذيري ، مجاورت با پايتخت ، كاهش مزيت در سرمايه گذاري و ركود صنعت ساختمان را از اهم شاخص هاي موثر در بازاركار استان دانست.

وي همچنين پايين بودن سطح بهره وري نيروي كار؛ تمايل داشتن نيروي كار به دويا چند شغله بودن؛ بالا بودن نرخ بيكاري در مناطق روستايي و بيكاري دانش آموختگان و وجود بيكاري پنهان بخشي از چالش ها و موانع موجود در بيكاري بيان كرد.

بابايي خاطر نشان كرد: اجراي پايلوت طرح كارورزي دانش آموختگان؛ برگزاري جشنواره ايده برتر و برگزاري نمايشگاه توانمندي مشاغل خانگي از برنامه هاي در حال مطالعه و در دست اجرا براي پايين آمدن نرخ بيكاري است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.