هفته بیستم لیگ برتر والیبال

حساسیت و هیجان روی تور / جدال روی لبه تیغ برای پلی آفی شدن!

هفته بیستم لیگ برتر والیبال ایران در حالی از فردا پیگیری خواهد شد که تیم‌های میانه جدول برای حضور در جمع هشت تیم نهایی دیدارهای حساسی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیستمین هفته از رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر فردا با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف ایران پیگیری خواهد شد.

هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان به دلیل نزدیک بودن به هفته‌های پایانی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. به خصوص برای تیم‌هایی که برای حضور در جمع هشت تیم نهایی به مصاف حریفان خود خواهند رفت. به جز سه تیم بانک سرمایه ، پیکان و شهرداری ارومیه که با توجه به امتیازهای خود خیالشان از حضور در مرحله پلی‌آف راحت خواهد بود، تیم‌های چهارم تا نهم هنوز اطمینان خاطر ندارند که بتوانند در این مرحله حضور داشت باشند. همین نداشتن حاشیه امنیت سبب شده است که جدال تیم‌های میانه جدولی از حساسیت بیشتری برخوردار باشد.

**خیال راحت بانک سرمایه از ادامه صدرنشینی

در این هفته از رقابت‌ها تیم صدرنشین بانک سرمایه که چند هفته‌ای است با کسب پیروزی‌های پیاپی به صدر جدول رسیده و جایگاه خود را حفظ کرده است، این هفته در آمل میهمان تیم کاله خواهد بود. کاله‌ای که تا کنون در حد و اندازه‌های اسم و سابقه خود ظاهر نشده است و در تلاش است با کسب نتیجه در دیدار با پرستاره‌ترین تیم مسابقات خودی نشان دهد.

شاگردان کارخانه هم برای حفظ روند پیروزی‌های خود  خود به پیروزی در این دیدار نیاز دارند و قطعا به چیزی جز کسب هر سه امتیاز این دیدار نمی‌اندیشند. دیدار دو تیم بانک سرمایه و کاله مازندران از ساعت 17 و در سالن پیامبر اعظم شهر آمل برگزار خواهد شد  و ابراهیم فیرزی قضاوت آن را بر عهده دارد.

**پیکان و گنبد جدالی قابل پیش بینی

تیم پیکان تهران هم که یکی دیگر از مدعیان این دوره از رقابت‌هاست هفته بیستم خود را در شهر گنبد سپری خواهد کرد. تیم پیکان تهران در دیداری که به نظر نمی‌رسد سختی چندانی برایش داشته باشد به مصاف بازرگانی جواهری گنبد خواهد رفت. تیم جواهری گنبد که هفته گذشته در دیداری سخت مقابل شهرداری تبریز با حساب 3 بر 2 مغلوب شد این هفته هم جدالی سخت مقابل پرافتخارترین تیم لیگ خواهد داشت.

پیکانی‌ها هر چند در صورت پیروزی خود و شکست تیم صدرنشین هم راهی به صدر جدول مسابقات نخواهند داشت، اما برای رسیدن به یک پیروزی دیگر به گنبد خواهد رفت تا فاصله خود با تیم نخست مسابقات را حفظ کند. این دیدار در سان المپیک گنبد و با قضاوت علیرضا قریب به عنوان داور اول برگزار می‌شود.

**تبریز و ارومیه جدال هم نام ها

تیم شهرداری ارومیه که هفته نوزدهم لیگ را با یک پیروزی شیرین مقابل شهرداری ارومیه پشت سر گذاشت این هفته به مصاف هم نام تبریزی خود خواهد رفت. تبریزی‌ها که با وجود پیروزی مقابل گنبد این روزها شرایط مطلوبی ندارد برای نزدیک بودن به حضور در پلی‌آف باید از ارومیه امتیاز بگیرند. کاری که برای شاگردان بناکار چندان ساده نخواهد بود.

 تیم شهرداری ارومیه در این دیدار خارج از خانه باید با شهرداری تبریز دیدار کند و به نظر می‌رسد این مسابقه یکی از جدال‌های حساس و تماشایی هفته بیستم لیگ برتر باشد. دیداری که حمید راهجردیان به عنوان داور اول در آن سوت خواهد زد. نبرد دو رفت دو تیم در ارومیه با نتیجه 3 بر یک به سود میزبان تمام شده بود.

**نارنجی پوشان به دنبال سه امتیاز خانگی

تیم سایپا این هفته میزبان آلومینیوم المهدی هرمزگان خواهد بود. شاگردان ناصر شهنازی که به امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارند تلاش خواهند کرد با بهره‌مندی از امتیاز میزبانی تیم آلومینیومی را شکست دهند که امیدی به حضور در پلی‌آف ندارد. دیدار این دو تیم در دور رفت مسابقات با نتیجه 3 بر 2 به سود سایپا تمام شده بود. نارنجی پوشان اگر در این دیدار به پیروزی برسند می‌توانند با خیال آسوده تر هفته آینده با آرمان ورزشی اردکان دیدار کنند.

 بازیکنان سایپا پس از پیروزی شیرین در ورامین امیدوار به کسب یک برد دیگر هستند تا تعداد پیروزی‌های خود را به عدد یازده برسانند. دیدار دو تیم سایپا و آلومینیوم المهدی بندرعباس به میزبانی خانه والیبال و قضاوت بهروز جعفری از ساعت 17 برگزار خواهد شد.

**ثامن در یک قدمی پلی آف!

شاگردان جبار قوچان نژاد در تیم ثامن الحجج خراسان ای هفته در مشهد میزبان تیم آرمان ورزشی اردکان خواهند بود. تیم ثامن الحجج در حالی در هفته بیستم میزبان آرمان خواهد بود که در صورت کسب پیروزی در این مسابقه خیال خود را از رسیدن به مرحله پلی‌آف مسابقات راحت خواهد کرد.

ثامنی‌ها بدون شک چشم به هر سه امتیاز این دیدار خواهند داشت هرچند آرمان هم حریف ساده ای برای شاگردان قوچان نژاد نخواهد بود و بدون شک سالن مهران مشهد این هفته شاهد یکی از دیدارهای جذاب هفته است. دیداری که قضاوت آن را محمد شاهمیری عهده‌دار خواهد بود.


**برنامه دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

گنبد، ساعت 17: سالن المپیک  
بازرگانی جواهری گنبد – پیکان تهران  

آمل، ساعت 17: سالن پیامبر اعظم
کاله مازندران – بانک سرمایه 

تبریز، ساعت 17: سالن شهید اقدمی 
شهرداری تبریز – شهرداری ارومیه

تهران، ساعت 17: خانه والیبال
سایپای تهران – آلومینیوم المهدی هرمزگان 

مشهد، ساعت 17: سالن مهران  
ثامن الحجج خراسان – آرمان ورزشی اردکان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار