توافق هسته‌ای، یکی از موضوعات نشست وزیران خارجه آمریکای شمالی

یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد اجرای برجام، از جمله موضوعاتی است که در نشست سالانه وزیران خارجه کشورهای آمریکای شمالی بررسی می‌شود.

توافق هسته‌ای، یکی از موضوعات نشست وزیران خارجه آمریکای شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا،  یک مقام بلند پایه این وزارتخانه در آستانه نشست سالانه وزیران امور خارجه کشورهای آمریکای شمالی در کبک کانادا اعلام کرد اجرای توافق هسته ای ایران و پیشبرد آن، از جمله موضوعاتی است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 

بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، یکی از مقامات بلندپایه این وزارتخانه روز جمعه در مصاحبه ای در آستانه برگزاری نشست وزیران امور خارجه کشورهای آمریکای شمالی گفت:« از جمله موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته می شود، ایران خواهد بود. در این نشست درباره مسائل منطقه ای و جهانی، محیط زیست، انرژی و تغییرات آب و هوایی، و مسائل امنیتی و دفاعی گفتگو خواهیم کرد. ما درباره مبارزه با داعش، موضوع سوریه، و ایران تبادل نظر خواهیم کرد.»

وی افزود: ما درباره ایران و به طور قطع، اجرای توافقنامه هسته‎ای و پیشبرد آن گفتگو خواهیم کرد. به طور قطع، کانادا در این نشست درباره رفع تحریم های خود (علیه ایران) بحث خواهد کرد. 

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد:« به طور کلی مسائلی در دستور کار نشست سالانه وزیران امور خارجه کشورهای آمریکای شمالی خواهد بود که دغدغه کشورهای منطقه است، از جمله رقابت پذیری، رونق و شکوفایی و محیط زیست، و همچنین مسائلی که فکر می کنیم می توانیم به پیشبرد آن کمک کنیم. یکی از مسائل مقابله با تغییرات آب و هوایی است. در پی نشست پاریس، و به ویژه با توجه به روی کار آمدن دولت جدید کانادا، فرصت واقعی برای رهبری آمریکای شمالی در زمینه انرژی پاک و مقابله با تغییرات آب و هوایی فراهم شده است.»

مقام بلندپایه آمریکایی گفت گفتگو درباره سوریه و آوارگان سوری، از دیگر محورهای گفتگو در نشست وزیران امور خارجه کشورهای آمریکای شمالی خواهد بود

این مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا در نشست وزیران امور خارجه کشورهای آمریکای شمالی درباره بهای نفت نیز تبادل نظر خواهد شد گفت اگر کسی احتمال دهد که این کار تاثیری در بهای نفت خواهد داشت، حتماً به این موضوع خواهد پرداخت، اما وی  بعید می داند در این نشست در این باره بحث شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار