قزوین ؛

قزوین ظرفیت‌های خوبی برای گسترش روابط با کشور ایتالیا دارد

استاندار قزوین گفت: بسترهای بسیار خوبی در قزوین برای گسترش همکاری با کشور ایتالیا وجود دارد که در دیدار سفیر ایتالیا نیز اعلام کردیم، اراده ما برای کار مشترک بسیار جدی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در دیدار با نماینده کشور ایتالیا در امور سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در فضای جدید پساتحریم، رفت و آمد به ایران و جذابیت‌های بازار ایران برای بسیاری از کشورها، بیش‌تر شده است.

وی افزود: از بین کشورهای زیادی که تمایل به افزایش ارتباطات در حوزه‌های مختلف با کشور ایران دارند، علاقه‌مندی ما به گسترش ارتباطات و تعاملات با کشور ایتالیا بیش‌تر از سایر کشورها است.

استاندار قزوین اضافه کرد: علاقمندیم کارهای بزرگ و کوچک را در کنار هم و به موازات هم انجام دهیم.

همتی ادامه داد: بسترهای بسیار خوبی در قزوین برای گسترش همکاری با کشور ایتالیا وجود دارد که در دیدار سفیر ایتالیا نیز اعلام کردیم، اراده ما برای کار مشترک بسیار جدی است.

وی عنوان کرد: استان قزوین در زمینه‌های مختلف انرژی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و حتی خدمات می‌تواند کارهای مشترک زیادی با کشور ایتالیا انجام دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: موقعیت استان قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت و دسترسی به بازار مصرف 20 میلیونی در بین سایر استان‌های کشور، ویژه و منحصربه‌فرد است.

همتی گفت: با توجه به اینکه اخبار دیدارهای ما برای مردم پخش می‌شود، مردم نیز علاقه‌مند هستند، زودتر اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها را مشاهده کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شده و این روزها، روزهای جشن و سرور ملت ایران برای پیروزی انقلاب است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نماینده کشور ایتالیا در امور سرمایه‌گذاری را در تراز شخصیت‌های مؤثر ایتالیایی می‌دانیم و امیدواریم این سفر، دستاوردهای بسیار موفقی برای هر دو طرف داشته باشد.

همتی اظهار کرد: به‌زودی دعوت مسئولان ایتالیا را اجابت کرده و همراه با یک هیئت کامل در همه زمینه‌ها به کشور ایتالیا سفر می‌کنیم تا توانمندی‌های این کشور را از نزدیک ببینیم.

وی یادآور شد: نخستین سفر رئیس‌جمهور ایران پس از اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی به کشور ایتالیا بود که حاوی پیام خاصی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.