نشست خبری سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی برگزار شد

نشست خبری سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با حضور نادر طالب‌زاده، مرتضی امینی، یوسف محبی و دکتر منتظمی برگزار شد. با حضور نادر طالب‌زاده، مرتضی امینی، یوسف محبی و دکتر منتظمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با حضور نادر طالب‌زاده، مرتضی امینی، یوسف محبی و دکتر منتظمی برگزار شد.
 
ابتدای مراسم پس از تلاوت آیات قرآن و با سخنرانی مرتضی امینی رئیس شورای سیاست‌‌گذاری همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی آغاز شد و گفت: این همایش سه سال است که در شهر مشهد برگزار می‌شود و محور آن پیام امام خمینی (ره) به حوزه‌های علمیه و در مجموع به روحانیت است و مهم‌ترین پیامی را که در بر می‌گیرد معرفی علمای راستین و تمجید از آنها است و همچنین آسیب‌ها و چالش‌های فراروی حوزه را بیان می‌کند.
 
وی بیان کرد: زمان صدور این پیام سوم اسفند 1367 بوده است یعنی سه ماه پیش از ارتحال امام خمینی (ره) و نزدیک به 27 سال از این پیام می‌گذرد. با توجه به اینکه این پیام مهم‌ترین سخنی است که در رابطه با حوزه علمیه بیان شده انتظار می‌رود به حوزه‌های علمیه این مطلب را شرح دهند و کم‌ترین توقعی است که در این رابطه از حوزه علمیه وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: امام راحل در فرمایش خود به دو نکته اشاره می‌کند و دو گروه را به صورت صریح به عنوان دشمنان دین، نظام و حوزه می‌داند اول متحجرین و سپس لیبرال‌ها هستند که در خصوص لیبرال‌ها امسال مقام معظم رهبری در تاریخ 14 خرداد فرمودند که برخی در صدد تحریف سخنان امام (ره) هستند و کسانی که می‌خواهند پیرو خط امام باشند بدانند که امام دارای هفت وی‍ژگی بود که از جمله آنها تبیین اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی بود.
 
وی اظهار کرد: سال 92 اولین همایش با حضور آیت‌الله علم‌‌الهدی و رحیم پورازغدی برگزار شد و در سال دوم علاوه بر آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله اراکی هم حضور داشتند. امسال این همایش را به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد و از کسانی که مبلغ اسلام ناب در سایر کشورها هستند دعوت می‌شود که در دو شب برگزاری این همایش حضور پیدا کنند.
 
در ادامه نادر طالب‌زاده دبیر این همایش بیان کرد: با توجه به تحولاتی که در زمینه مستندسازی ایجاد شده و فرصتی برای افشای آنچه که پنهان شده بود را به دست آورده‌ایم امام راحل را از بعد رسانه‌ای معرفی خواهیم کرد که در جشنواره عمار این امر صورت گرفته است. فیلم عمار می‌تواند فعالیت خوبی را داشته باشد و در این مقطع زمانی مناسب و به وجود آمدن بحث بین‌المللی شدن مباحث انقلابی می‌تواند بسیار مفید عمل کند.
 
وی افزود: فرمایش امام راحل در رابطه با اسلام آمریکایی مبحثی است که پس از 25 سال از بیان آن ردپایش را می‌بینیم و امروز سیاه‌پوستان در معرض وهابیان قرار گرفته‌اند که امیدواریم با کمک مستندسازان جوان و صاحب ذوق دغدغه‌هایشان را نشان دهیم.
 
در ادامه یوسف محبی مدیر اجرایی همایش بیان کرد: شرایطی که امروز برای بر هم زدن اتحاد شیعه و سنی به وجود آمده مسئله‌ای است که زیر نظر سرویس‌های جاسوسی برگزار می‌شود و رهبری هم به این موضوع تأکید کردند و در رابطه با جنگ‌های مذهبی و نفوذ آن در بدنه اجتماعی جامعه هشدار داده‌اند. در همایشی که برگزار خواهیم کرد 120 نفر از افراد صاحب‌نظر حضور خواهد یافت و موضوع تحجرگرایی و لیبرال‌گرایی و همچنین بررسی منشور روحانیت را در دستور کار دارند.
 
در پایان منتظمی بیان کرد: در شرایط امروز جهان دین یهود در کنترل صهیونیست و مسیحیت توسط صهیونیست کنترل می‌شود و در رابطه با دین اسلام هم شاهد هستیم که صهیونیسم سعی دارد اسلام را در مسیری کور ترویج دهد و اهل بیت (ع) را از این مسیر جدا کند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.