قزوین ؛

ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت شهر قزوین به‌کارگیری شود

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: با توجه به مقبولیت و جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد در میان جامعه، ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت شهر قزوین به‌کار گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛حسین صلح‌جو  اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد به دنبال کسب سود نیستند و تنها به دلایلی از جمله دغدغه‌های اجتماعی بنا نهاده شده‌اند، در میان مردم از مقبولیت ویژه‌ای برخوردارند.

وی افزود: در همین راستا باید از این جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرده و در زمینه فرهنگ‌سازی موضوعات مختلف در جامعه بهره‌ بگیریم این در حالی است که این نهادها می‌توانند در مدیریت و تصمیم‌سازی برای شهر موثر باشند.

عضو شورای شهر قزوین با تأکید بر اینکه نهادهای مردمی یا تشکل‌های غیر دولتی بازوان توانمند ادارات و مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی به شمار می‌آیند، تصریح کرد: حکومت‌ها، دولت‌ها و حتی نهادهایی همانند شوراها و ارگان‌هایی همچون شهرداری‌ها برای تحقق بهتر امور به مشارکت مردمی نیاز دارند.

وی به سابقه تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در دیگر کشورها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته رشد و توسعه نهادهای مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، شهری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیار چشمگیر و گسترده بوده و هم‌اکنون تعداد آنها بیشمار است، آنها توانستند در بسیاری از امور، بازوان توانمند دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی دولتی و حکومتی به شمار آیند.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر قزوین عنوان کرد: از جمله زمینه‌هایی که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند، آموزش حقوق شهروندی و حفاظت از محیط زیست است که بسیار مهم و ارزشمند است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.