قزوین ؛

بخش خصوصی پسماند صنعتی استان قزوین را ساماندهی می‌کند

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین گفت: ۱۱ واحد صنعتی در استان قزوین پسماند خطرناک تولید می‌کنند که این پسماندها در تنها سایت پسماند صنعتی خطرناک کشور ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین ؛ایرج زاهدپور اظهار داشت: بیش از 3000 واحد صنعتی در ساتان قزوین فعالیت می‌کنند که این موضوع استان قزوین را به عنوان یک استان صنعتی از دیگر استان‌های کشور متمایز کرده است.

وی افزود: 117 واحد صنعتی در استان قزوین دارای پسماند ویژه هستند که از این تعداد 17 واحد پسماند خطرناک تولید می‌کنند که با به‌کار گیری بخش خصوصی این پسماندها ساماندهی و می‌شود.

مدیر کل امور شهری استانداری قزوین عنوان کرد: با وجود پیگیری‌های مستمر و زیاد از این تعداد تنها 6 واحد صنعتی پسماند خود را به سایت محمدآباد منتقل می‌کنند که باید سازوکار لازم در این زمینه در نظر گرفته شده و پسماند صنعتی به صورت کامل ساماندهی شود.

زاهد پور عنوان کرد: در راستای ساماندهی پسماندهای صنعتی استان 10 هکتار زمین در حاشیه منطقه محمدآباد که پسماندهای خانگی و عفونی در آن محل دفن می‌شد، در نظر گرفته شده است این در حالی است که بخش خصوصی نیز در این زمینه بیش از 50 میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: برای تأمین برق این منطقه نیز 46 میلیارد ریال اعتبار لازم است که این اعتبار تأمین شده و تا یک ماه آینده نیز برق این منطقه تأمین می‌شود؛ با تأمین برق این سایت دستگاه پرولیزی هم خریداری شده بود راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.