بیرجند؛

کنکوری ها مراقب باشند

ثبت نام کنکور در مقاطع مختلف تحصيلی و دانشگاه های مختلف از مناسبت ها و ايامِی است که زمينه را برای انجام فعاليت های سود جويانه مجرمان اينترنتی فراهم می آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه های خبرنگاران جوان از بیرجند؛ دايره تشخيص و پيگيری پليس فتا خراسان جنوبی با اعلام اين خبر گفت: با توجه به آغاز ثبت نام کنکور سراسری پيش بينی می شود دراين ايام ، طراحی صفحات جعلی (فيشينگ) پرداخت آنلاين ، انتشارمطالب و تبليغات کذب در فضای مجازی افزايش داشته باشند.

طراحی صفحات پرداخت جعلی (فيشينگ ) توسط افراد کلاهبردار يکی از مهمترين شگردها سرقت اطلاعات خصوصی از قبيل اطلاعات بانکی ،نام های کاربری می باشند و از آنجايکه صفحات ثبت نام کنکور وپرداخت وجوه مورد نياز از جمله مواردی هستند که بازديد کنندگان بسياری هنگام ثبت نام دارند و زمينه را برای فعاليت مجرمانه فراهم می آورد تا کلاهبرداران از کم توجهی و کم دقتی قربانيان نهايت استفاده را کرده و اطلاعات آنها را به سرقت برند.

توصيه می شود هم وطنان ،خودشان آدرس سايت مورد نظر را در قسمت urlوارد واز کپی کردن يا رفتن به لينک هايی که در سايت های مختلف ارائه شده جداً خودداری کنند،هنگام وارد نمودن اطلاعات حساب ، يا نام کاربری از صفحه کليد مجازی استفاده نمايند.

دايره تشخيص و پيگيری پليس فتا خراسان جنوبی تصريح کرد: آدرس درگاههای بانکی هميشه با پروتکل امن https//شروع می شود، کد امنيتی درگاه های بانکی با هر بار refresh کردن تغيير می کند ولی معمولا دراکثر صفحات فيشينگ کد امنيتی به صورت عکس بوده وبا refresh کردن تغيير نمی کند .

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.