ساری ؛

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای آب‌رسانی به روستاها‌

معاون رئیس‌جمهور در امور روستایی و مناطق محروم گفت: بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ملی برای آب‌رسانی به روستاهای کشور در سال‌جاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سیدابوالفضل رضوی افزود : اکنون تمامی روستاهای بالای 20 خانوار ما، در کشور که 38 هزار روستا را شامل می‌شوند و این تعداد از روستاها دارای آب لوله‌کشی هستند.

معاون رئیس‌جمهور در امور روستایی و مناطق محروم ادامه داد: امسال به دلیل کمبود آبی که محسوس بود بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ملی برای آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته شد که 500 میلیون دلار آن از صندوق ذخیره ملی و 500 میلیارد تومان در ردیف ملی برای آب‌رسانی روستاها در سال 94 قرار داده شده است که در طول تاریخ بی‌نظیر است.

رضوی ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب از محرومیت‌های فراوانی در بخش روستایی برخوردار بودیم اما اکنون از نعمت گاز، برق، آب و بسیاری از امکانات در روستاهای خود برخورداریم که در بخش آسفالت جاده‌های روستایی 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار ما دارای جاده آسفالته هستند.

وی با اعلام اینکه گازرسانی به روستاها نیز با قوت دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: در بخش گازرسانی به روستاها در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روستایی نبود که لوله‌کشی گاز داشته باشد اما به برکت این نظام اکنون حدود 60 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار ما دارای شبکه گازرسانی و گاز هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.