ساری ؛

پرورش گوزن زرد اروپایی در هاله ای از ابهام

هیچ برنامه‌ای برای تکثیر، پرورش و ایجاد مرکز شکار گوزن زرد اروپایی در مازندران وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل محیط‌زیست مازندران بابیان اینکه محیط‌ زیست هیچ برنامه‌ ای برای تکثیر، پرورش و ایجاد مرکز شکار گوزن زرد اروپایی ندارد، گفت: دو نفر از محققان اقدام به خرید دو رأس گوزن زرد اروپایی از شهرداری بهشهر کردند تا بتوانند روی مسائل تحقیقاتی و آموزشی گوزن زرد اروپایی کار کنند.

ناصر مهردادی افزود: در این راستا دو گوزن که محل تولدشان در باغ ‌وحش و غیر از پارک ‌های محیط‌ زیست است و در اختیار شهرداری بهشهر بود به محققان برای بررسی و پژوهش درزمینهٔ گوزن زرد اروپایی فروخته شد.

وی گفت: متأسفانه فیلمی در بخش خبر رسانه ملی پخش که این‌ گونه نشان داده می‌شود که انگار دو هزار رأس ازاین‌ گونه گوزن در مازندران در حال پرورش و تکثیر است.

مدیرکل محیط ‌زیست مازندران افزود: این در حالی است که فقط برای دو رأس گوزن زرد اروپایی و آن‌هم برای کارهای تحقیقاتی مجوز صادر شد و هیچ برنامه ‌ای برای تکثیر آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه محیط ‌زیست برای تکثیر گونه‌های مختلف برنامه دارد، گفت: این‌ گونه ها پس از پرورش در مناطق چهارگانه محیط ‌زیست رها سازی می ‌شوند.

مدیرکل محیط ‌زیست مازندران با اشاره به پرورش گوزن زرد ایرانی در پناهگاه دشت ناز ساری افزود: شمار این‌ گونه در حال حاضر به ۳۶ رأس رسیده است که افزایش را نشان می‌ دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.