ادعای مقامات آمریکایی: روسیه تروریست‌های طالبان را تسلیح می‌کند

مقامات اطلاعاتی آمریکا در ادعایی بی‌اساس از ارتباط روسیه با تروریست‌های طالبان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهونیوز، سپتامبر سال گذشته گروه تروریستی طالبان شهر «قندور» افغانستان را تحت تسلط خود گرفت و همه را غافلگیر کرد. در پانزده سال گذشته این نخستین باری بود که طالبان موفق به احاطه یک شهر مهم می‌شد و همین موضوع اعتماد مردم افغانستان به آمریکا را خدشه دار کرد. در حقیقت نیروهای آمریکایی موظف به آموزش نیروهای امنیتی افغان برای مقابله با چنین وقایعی هستند.

«باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته پس از حمله طالبان به قندوز اعلام کرد که خروج نیروهای کشورش از افغانستان را به تدریج و با سرعت کمتری انجام خواهد داد و دست‌کم 5500 نیروی آمریکایی  تا سال 2017 در این کشور مستقر هستند.

نگارنده در ادامه گزارش می‌نویسد: تحلیلگران افغان اشغال قندوز را یک غافلگیری می‌دانند. آنها دلیل حیرت خود را مکان این شهر و مکان استقرار طالبان بیان می‌کنند. مقر قدیمی و سنتی طالبان در جنوب و شرق افغانستان قرار دارد؛ این در حالیست که استان قندوز نزدیک مرز شمالی این کشور است.

نگارنده گزارش ادعا می‌کند: مقامات اطلاعاتی آمریکا شواهدی عجیب را برای پاسخ به این معما یافته‌اند. از نظر آنها روسیه با آموزش و تسلیح عناصر طالبان زمینه این اشغال را فراهم کرده است.

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز ادعا کرد: « طالبان در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و تعداد حملات خود را افزایش داده است.» وی همچنین در ادعایی بی‌اساس اعلام کرد:«اطلاعات روسیه ارتباط خود با این گروه را دوباره احیا کرده است. روسیه در دهه 80 با کمونیست‌های افغانستان در ارتباط بوده است.»

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد:« روسیه اسلحه و منابع مالی را در اختیار طالبان قرار می‌دهد تا با گروه تروریستی داعش مبارزه کند. این کشور همچنین تروریست‌های طالبان را در تاجیکستان آموزش می‌دهد. ما مطمئن هستیم که روسیه گروه خاصی از عناصر طالبان را به منظور مبارزه با داعش در مرز تاجیکستان آموزش می‌دهد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار