در حضور مدیران استانی محیط زیست کشور مطرح شد:

ابتکار: طبیعت و محیط زیست کشور ما وضعیتی بدتر از متوسط جهانی دارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اجرای سلامت اداری آمادگی همکاری با وزارت دادگستری را داریم و وضعیت طبیعت و محیط زیست کشور ما بدتر از متوسط جهانی برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حضور اعضای شورای برنامه ششم توسعه و مدیران ستادی و استانی محیط زیست کشور اظهار داشت: طبیعت و محیط زیست کشور ما وضعیتی بدتر از متوسط جهانی دارد ما انسان‌ها تعادل را بر هم زده‌ایم و باید فکری کنیم تا تعادل را به طبیعت و جهان باز گردانیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دنیا و طبیعت را با وجود این همه مواهب طبیعی با این روالی که درحال بهره‌گیری از آن هستیم ادامه دهیم اعتدال جهان را به طور کلی بر هم خواهیم زد چرا که اکنون بیش از توان زیستی از کره زمین بهره کشی کرده‌ایم به طوری که در هر یک سال که در دنیا از دریاها، مراتع، جنگل، آب، خاک و هوا استفاده کرده و منجر به تخریب آلودگی آن‌ها شده‌ایم جهان یک سال و نیم وقت برای جبران لازم دارد و دنیا یک سال عقب است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که در سطح ملی‌ علاوه بر چشم انداز قانون اساسی سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را داریم، گفت: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در حوزه محیط زیست نقشه راهی برای دولت و تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی است.

ابتکار  ادامه داد: در بخش فرا بخشی برنامه ششم همخوانی بسیاری با محور 15 گانه ابلاغیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در حوزه محیط زیست کاملا مشهود است.

وی افزود: چندین دستور کار بین المللی نیز داریم که همگام با کشورهای جهان برای اهداف توسعه پایدار در شهریور ماه امسال با حضور رئیس جمهور کشورمان در نیویورک تصویب شد که این اهداف با محورهای 15 گانه هماهنگی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دیگر دستور بین المللی کشورمان گفت: کاهش گازهای گلخانه‌ای و کنترل گرمایش زمین را  در برنامه توسعه ششم گنجانده‌ایم و بین سند جهانی و ملی برای رسیدن به این اهداف همخوانی‌هایی را ایجاد و پروژه‌هایی را تدوین کرده‌ایم.

ابتکار با بیان این که سلامت اداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: محیط زیست در حوزه صیانت از حقوق شهروندی در بهره مندی از محیط زیست سالم است و هرگونه خدشه و آسیبی که بر پیکره این عرصه وارد شود حقوق بشری را زیر سوال می‌برد.

وی تاکید کرد: نظارت بر اجرای قوانین محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست را در جایگاه بلندی قرار داده و توجه دولت یازدهم به این عرصه مسئولیت سنگینی را برای محیط زیست به ارمغان آورده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی دارد تا به عنوان پایلوت برای اجرای سلامت اداری شروع به کار کند چرا که اگر در سازمان حفاظت محیط زیست به سلامت اداری توجه نشود به علت این که این سازمان با گروه‌های مختلف ثروت و قدرت سر کار دارد مشکلات زیادی برای کشور به بار می‌آید.

ابتکار گفت: از فرآیندهای نظارتی استقبال کرده و سالم سازی در حوزه اداری را به عنوان اولین گام در بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و سلامت می‌پذیریم و البته چارچوب‌ها و زمینه‌های اولیه برای اجرای آزمایشی سلامت اداری آماده شده و برای شروع آمادگی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
ریاست محترم شورای شهر تهران برزگ جناب اقای مهندس چمران
تاريخ : یکشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۴
ریاست محترم شورای شهر تهران برزگ جناب اقای مهندس چمران
شهردار محترم تهران برزگ جناب آقای دکتر قالیباف

با سلام ادب احترام وتشکر وقدر دانی از زحمات همه عزیزان در توسعه پایدار مرکز کشور جهموری اسلامی ایران به استحضار میرسانم

ازمهمترین اقدامات زیرساخت محیط زیست تهران. اولین آن الودگی هواست . دومین آن فاضلاب هاست . ازهمه مهمتر طرح جامعه فاضلاب در منطقه 22 تهران می باشد قابل ذکر است مسولیت تامین اعتبارت بعهده شهرداری می باشد

دوستاران آوای طبیعت استان تهران

ngo22.ir
آخرین اخبار