دو میلیون و 600 هزار گردشگر از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از فروردین تا دی ماه 1394، دو میلیون و 600 هزار گردشگر از مناطق مختلف استان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ محمود باقری افزود: بیشترین حجم این تعداد گردشگر در روزهای نوروز و تعطیلات عید فطر است.
وی اظهار کرد: با وجود جذب این تعداد گردشگر، استفاده بهینه اقتصادی از این ظرفیت در راستای درآمدزایی، اشتغال و سرمایه گذاری نمی شود.
باقری با بیان اینکه شهرداری ها از هزینه های سربار این تعداد گردشگر برای حوزه شهری نگران هستند گفت: شهرداری ها در صورت فرصت شناسی اقتصادی می توانند از این شرایط به نحو مناسب تری استفاده کنند.
وی عنوان کرد: هر گردشگر روزانه 330 هزار ریال باید در شهرهای مقصد هزینه کند اما این رقم در استان کهگیلویه و بویراحمد 220 هزار ریال است.
باقری اظهار کرد: به دلیل اینکه اقتصاد گردشگری در این استان کمتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته است از این فرصت نیز استفاده چندانی نمی شود.
وی گفت: شهرداری ها می توانند به روش های مختلف به کسب درآمد از گردشگری رو به رشد استان بپردازند اما این اتفاق، هنوز در استان رخ نداده است.
باقری افزود: در بسیاری از شهرهای بزرگ، روش های واقع بینانه ای برای کسب درآمد از گردشگری اجرا شده است که شهرداری های استان هم می توانند از این تجربه ها استفاده کنند.
وی عنوان کرد: بخش خصوصی نیز با سرمایه گذاری های بهنر و بیشتر می تواند از این ظرفیت ها استفاده کنند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای دو نوع آب و هوای گرمسیری و سردسیری است که پوشش گیاهی بیشتر آن، درخت بلوط در هر دوناحیه است.
آبشار یاسوج، تنگ گنجه ای، پارک جنگلی یاسوج ، تنگ مهریان، پیست اسکی کاکان، دریاچه سد شاه قاسم، آبشار تنگ تامرادی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان بویراحمد است.
شهر سی سخت، دریاچه کوه گل، چشمه میشی، منطقه حفاظت شده دنا، روستای تاریخی لما و کریک در شهرستان دنا نیز شهرت زیادی دارند.
گردشگران زیادی نیز هرسال از آرامگاه بی بی حکیمه(س)، گردنه شلال دان و سد کوثر در گچساران، منطقه تاریخی بلاد شاپور در شهرستان کهگیلویه، نقوش برجسته تنگ سروک در شهرستان بهمئی و باغ معروف چشمه بلقیس در شهرستان چرام دیدن می کنند
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.