آیا بهای طلا به دنبال کاهش ارزش پول، افزایش می‌یابد؟+ نمودار

وب‌سایت فوربز در گزارشی به تحلیل روند افزایشی بهای طلا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز، با توجه به شرایط کنونی اقتصاد جهان و بازار بورس به نظر می‌رسد رکود این بازار از بحران بزرگ اقتصادی دهه 30 تاکنون، بی‌سابقه خواهد بود. بانک‌های مرکزی سراسر جهان در حال همکاری برای حل این مشکل هستند؛ اما بانک مرکزی آمریکا نه تنها بخشی از راه حل نیست بلکه خود مشکل است.

پرداخت هزینه «تور‌های ایمنی» بر عهده دولت است؛ اما دولت این مبلغ را در اختیار ندارد. در نتیجه بانک‌های مرکزی به «خلق پول» متوسل می‌شوند و هرچه شرایط وخیم‌تر می‌شود پول بیشتری چاپ خواهد شد. بانک‌ها در هفت سال گذشته برای حل مشکلات اقتصادی به سیاست «تسهیل کمی» روی آوردند؛ اما در حال حاضر باید جایگزینی برای آن پیدا کنند. درواقع ادامه این روند به نابودی اسکناس می‌انجامد که در نهایت افزایش تمایل به استفاده از طلا و نقره را در پی خواهد داشت.

چین به شهروندان خود اعلام کرده تا سرمایه خود را به طلا تبدیل کنند و احتمالاً قصد دارد بزرگترین دارنده این فلز ارزشمند باشد. سال 2001 آغاز بازار بالا رونده یا اصطلاحاً «بازار گاوی» بود که طلا از 250 دلار به بیش از 1900 دلار رسید. پس از آن بهای طلا از سال 2011 تا 2015 حدود 50 درصد اصلاح شد که در بازار بالا رونده طبیعی است. احتمال اینکه بهای طلا دوباره افزایش پیدا کند بسیار بالا است.

نگارنده در پایان اینگونه جمع‌بندی می‌کند: احتمالاً بهای طلا بعد از چهار سالِ اصلاحی در «بازار گاوی» باز هم افزایش پیدا می‌کند. پس از بحران اقتصادی پیشین، سرمایه‌گذاری‌ها هوشمندانه تر صورت می‌گیرد. در حال حاضر خزانه داری آمریکا بر پول تمرکز کرده در حالیکه آسیایی‌ها به سرمایه‌گذاری با طلا روی آورده‌اند. 

آیا با کاهش ارزش پول، بهای طلا افزایش می‌یابد؟+ نمودار



آیا با کاهش ارزش پول، بهای طلا افزایش می‌یابد؟+ نمودار


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار