مارکت واچ: سقوط کم سابقه بهای طلا در بازار جهانی

پس از افزایش بهای طلا در هفته های گذشته، فلز زرد چند روز گذشته با افت بهای کم سابقه ای مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "مارکت واچ"؛ با کاهش بهای نفت در بازار جهانی، بسیاری از سرمایه گذاران به خرید طلا رو آورده اند. این فلز گران بها همیشه به عنوان پناهگاهی امن در نقاط مختلف جهان به شمار می آمده و هم اکنون نیز از این قاعده متثنا نیست.

بها طلای آوریل با کاهشی 31.20 دلاری یا 2.5 درصدی به 1208.20 دلار به ازای هر اونس رسید. بر اساس گزارشات منتشر شده، این سقوط بیشترین کاهش بهای طلا از تاریخ 6 مارس 2015 (15 اسفند 93) بوده است.

این کاهش بها پس از پیش بینی یک شرکت معتبر در رابطه با آینده مبهم این فلز گران بها ایجاد شده است. بسیاری از سرمایه گذاران، منابع مالی خود را وارد بخش های پرریسک کرده اند. هفته گذشته، طلا بیشترین رشد هفتگی خود از زمان بحران مالی سال 2008 را تجربه کرد. طلا از ابتدای سال 2016 رشدی 14 درصدی را تجربه کرده بود که در نوع خود بی سابقه محسوب می شود.

"جف کاریز،" تحلیلگر اقتصادی شرکت گلدمن آمریکا در ارتباط با آینده طلا در بازار جهانی اظهار داشت نقش طلا بیش از اندازه در بازار جهانی بزرگ نشان داده شده، چرا که بسیاری از نگرانی های اقتصادی جهان از جمله کاهش رشد اقتصادی چین و ریسک بازار نفت چندان خطرناک نیست.

فواد رزاق زاده تحلیلگر سایت "فارکس" به بازار طلا امید بیشتری نشان داده است. او در این باره گفت: " بورس هم چنان ناپایدار به نظر می رسد و در صورت سقوط آن، طلا حامیان بیشتری پیدا خواهد کرد."

به دلیل مذاکرات کشورهای تولید کننده نفت برای کاهش میزان تولید خود، بازارهای جهانی با تغییرات بسیاری همراه بودند. بورس نفت با مذاکره کشورهای روسیه، عربستان و ونزوئلا، به ثباتی نسبی رسید. هرچند که در مذاکرات قرار شد تولیدات در سطح تولید ماه ژانویه باقی بماند و برخلاف امید سرمایه گذاران از میزان تولید آن کاسته نشد.

نفت خام در بازار جهانی هم چنان با نوسان بالای بها مواجه است. نفت خام امروز با بهای 28.99 دلار به ازای هر بشکه قیمت گذاری شده است. با این حال بورس نفت تغییر چندانی در بازارهای مختلف مشاهده نکرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار