سقوط ناگهانی بهای طلا در بازار پر تلاطم این فلز گرانبها

مارکت واچ در مطلبی نوشت: در هفته جاری، بهای طلا بیش از 30 دلار در هر اونس کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارکت واچ در مطلبی نوشت: در روز سه‌شنبه، هجوم سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر برای خرید دارایی‌های مخاطره‌آمیز در شرایطی که با افزایش بهای نفت و ارزش واقعی دارایی‌ها مواجه هستیم، به سقوط ناگهانی بهای طلا در بازارهای جهانی منجر شد. توضیح اینکه ارزش واقعی هر دارایی، ارزش آن دارایی منهای سهمی از ارزش آن است که به عنوان بدهیِ مربوط به آن دارایی پرداخت خواهد شد. به عنوان مثال، اگر شخصی خودرویی به قیمت 15هزار دلار داشته باشد و بابت آن خودرو، 5هزار دلار به بانک، لیزینگ یا هر سازمان دیگر بدهکار باشد، ارزش واقعی این خودرو 10 هزار دلار خواهد بود.

بهای طلای ماه آوریل با 32 دلار و 20 سنت یا به عبارتی 2.6 درصد کاهش، به 1207.20 دلار در هر اونس رسید و طلا را حداقل به مدت یک هفته در مسیر نزولِ قیمت قرار داد.

در هفته گذشته پس از آنکه سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها دست کشیدند و به سمت طلا و یِن هجوم آوردند، میزان ریسک‌پذیری آنها در حوزه طلا، با 7.1 درصد افزایش، به بالاترین سطح خود از بحران مالی سال 2008 تاکنون رسید.

در ابتدای هفته جاری، با افزایش احتمال کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان نفت، نگرانی‌ها از بابت بلاتکلیفی در بازار نفت فروکش کرد. در روز سه‌شنبه، بزرگان تولید نفت جهان، از جمله ونزوئلا، روسیه و عربستان سعودی در قطر گِرد هم آمدند تا در مورد شیوه‌های بازگرداندنِ ثبات به بازار متزلزل نفت به بحث و گفتگو بپردازند. این کشورها توافق کردند تا تولید نفت را در سطح ماه ژانویه حفظ کنند، اما آنچنان که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند، در این جلسه در مورد کاهش تولید نفت، تصمیم مشخصی اتخاذ نشد.

پس از این جلسه، بهای هر بشکه نفت 30.03 دلار تعیین شد که البته در مقایسه با بهای نفت پیش از نشست قطر که 31.53 دلار بود کاهش نشان می‌دهد. 

همزمان با طلا و نفت، سایر فلزات نیز نوساناتی داشتند. از جمله نقره که بهای آن با کاهش 2.9 درصدی مواجه بود و در مقابل، قیمت مس 2 درصد افزایش داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار