مانی مورنینگ: روند دو گام به جلو یک گام به عقب در بازار طلا

کاهش جزئی بهای طلا می‌تواند جهشی برای افزایش آن در روزهای آینده باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «مانی مورنینگ»؛ پس از شیب صعودیِ دو هفته گذشته، بهای هر اونس طلا در معاملات عصر دیروز (جمعه 30 بهمن) 0.25 درصد کاهش یافت. علیرغم این کاهش جزئی، بهای طلا در سال 2016 همچنان در بالاترین سطح به سر می برد.

کارشناسان بازار طلا بر این باورند که این کاهش جزئی بهای طلا از یک نوسان بازارعامل نشأت می گیرد. به لطف تشدید تقاضا برای طلا به‌عنوان پناهگاه امن، بورس های آمریکا هفته گذشته شاهد موج حضور سرمایه گذاران در بخش فلزات گرانبها بوده اند. کاهش بهای فلز زرد در خط مستقیم و به شکل دو گام به جلو و یک گام به عقب است. به گونه ای که این کاهش جزئی بهای طلا می تواند جهشی برای افزایش آن در روزهای آینده باشد و همین روند می تواند بر افزایش بهای فلز زرد تاثیر داشته باشد. بنابراین نوسانات بازارهای دیگر نیز امری طبیعی خواهد بود.

هفته گذشته بهای هر اونس طلا با 1238 دلار به بالاترین سطح رسید. از روز سه شنبه بهای فلز زرد با افت شدیدی به 1200 دلار در هر اونس رسید. با کاهش 0.5 درصدی ارزش S&P 500، بهای هر اونس طلا در جهشی صعودی به 1233 دلار در هر اونس رسید. به نظر می رسد شاهد نواسان بهای طلا در هفته ها و ماههای آینده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار