افزایش قیمت نفت با امید به کنترل بازار از سوی اوپک/ بهای طلا کاهش یافت

با احتمال کاهش تولید نفت از سوی اوپک، بهای این ماده روز دوشنبه شاهد افزایش جزیی بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز"؛ با افزایش احتمالی کاهش تولید نفت از سوی اوپک، بهای طلای سیاه روز دوشنبه افزایشی جزیی را تجربه کرد. 

بهای نفت برنت با افزایشی 33 سنتی به 33.69 دلار رسیده است. بسیاری از مبادله کنندگان باور دارند کاهش تولید نفت اوپک و روسیه باعث خواهد شد تا بهای نفت در بازار جهانی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بر اساس گزارشی منتشر شده از "وال استریت ژورنال"، وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرده است کشورهای عضو اوپک در نظر دارند تا تولید نفت را کاهش دهند.

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد امیدوار است تا روابط میان ایران و عربستان سعودی بهبود یابد، تا این دو کشور برای بهبود بهای نفت با یکدیگر همکاری کنند.

با این حال بسیاری از تحلیلگران، از جمله آژانس بین المللی انرژی، درباره آینده بهای نفت در بازار جهانی چندان امیدوار نیستند.

بر اساس اطلاعات موجود، ایران 1.3 میلیون بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد. این کشور در نظر دارد با آغاز سال جدید شمسی تولید خود را به 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

در سوی دیگر بازار طلا نیز در روزهای اخیر با کاهش بها رو به رو شده است. 

طلا در هفته های اخیر به دلیل آغاز سال جدید کشور چین افزایش جزیی را تجربه کرده بود؛ اما با گذشت مدتی از آغاز سال این فلز گران بها با کاهش بها مواجه شده است. طلای اسپات امروز با کاهشی 1.9 درصدی به 1211.05 دلار رسید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار