مارتین شولتز: تلاش خود را برای توافق با انگلیس بکار می‌گیریم

رئیس پارلمان اروپا گفت بروکسل تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافقی منصفانه با انگلیس به کار می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در همین حال در جمع خبرنگاران در بروکسل عنوان کرد تغییر در پیمان اتحادیه اروپا لزوما به معنای اجرای فوری اصلاحات نیست.

وی گفت: دیداری که با نخست وزیر انگلیس داشتم بسیار سازنده بود. ما جزئیات اصلاحات پیشنهادی را بررسی کردیم. پارلمان اروپا بر این موضوع اصرار دارد که هر اتفاقی می افتد باید در چارچوب پیمان اتحادیه اروپا باشد و هیچ تغییری در حال حاضر امکان پذیر نیست.

رئیس پارلمان اروپا افزود: «من نمی توانم درباره نتیجه مذاکرات آینده ضمانتی بدهم. هر چند کاملا قابل فهم است که نخست وزیر انگلیس از پارلمان اروپا بخواهد که تا حد امکان به شکلی فشرده در این مورد همکاری کند. این تعهدی بود که من به نخست وزیر انگلیس دادم، اینکه ما نهایت تلاشمان را برای رسیدن به توافقی منصفانه انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: «واضح بگویم، اتحادیه اروپا هرگز در چنین شرایط دشواری قرار نداشته است. در هفته جاری با انگلیس برای رسیدن به یک توافق ضروری مذاکره می کنیم. این کشور عضو گروه هفت و دارنده حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل است و ما می خواهیم که در اتحادیه اروپا بماند.»

شولتز با این حال عنوان کرده است که نمی توان تضمین کرد نمایندگان پارلمان اروپا به اصلاحات پیشنهادی دولت انگلیس رای مثبت دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار