سمنان؛

سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور در اختیار تعاونی های تولید

معاون فنی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور در اختیار شرکت های تعاونی تولید و شرکت های سهامی زراعی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان،  معاون فنی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور  در سفر  به استان  سمنان و در جلسه دوره آموزشی پیمانکاران بذری استان گفت: با توجه به این ظرفیت تا کنون  توانسته ایم حدود 30 درصد از بذور  مورد نیاز کشت غلات را در سایت های  طرف قرارداد تامین کنیم و  در برنامه ششم  به دنبال  رسیدن این ظرفیت  به50  درصد  هستیم .
غلامحسین طباطبایی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در بخش  کشاورزی بر اساس ظرفیت ، بر تکمیل زنجیره  های تولید در بخش های مختلف تاکید کرد .
 طباطبائی با اشاره به رعایت استاندارد سازی بذر ، سم ،کود و  ماشین آلات کشاورزی  گفت:  رعایت استانداردهای لازم در این حوزه از سوی موسسه بذر نهال ،سازمان حفظ نباتات ،موسسه  تحقیقاتی  خاک و آب  باجدیت پیگیری  می شود
. معان فنی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه تاکنون 130مرکز فراوری بذر ایجاد شده است اظهار داشت  : برای نیمی از مراکز سهمیه  تعریف  شده و توانسته ایم برای آن ها حدود 147 هزار تن سهمیه بذور گندم و جو  دریافت کنیم .انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار