سمنان؛

صادرات جوجه شترمرغ از سمنان به خارج از کشور

در استان سمنان امکان پرورش شترمرغ با بازدهی مناسب و مطلوب وجود دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از سمنان ،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود 10 واحد فعال پرورش شتر مرغ در این استان خبر داد و گفت: این واحدها امسال یک‌هزار و 800 قطعه جوجه شترمرغ به خارج کشور صادر کردند.
مصطفی شاه‌حسینی گفت: در حال حاضر در استان سمنان تعداد 7 واحد پرورش شتر مرغ مولد به ظرفیت یک‌هزار و 390 قطعه و سه واحد پرورش شترمرغ پرواری به ظرفیت یک‌هزار و 950 قطعه فعال هستند .
وی افزود: در استان سمنان به جز مناطق ناهموار و پرشیب کوهستانی در دیگر مناطق استان امکان پرورش شترمرغ با بازدهی مناسب و مطلوب وجود دارد .
 وی ادامه داد: با توجه به شرایط  اقلیمی پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه پرورش شترمرغ در استان وجود دارد و برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش که دارای آب و اراضی لازم باشند صدور مجوز توسط نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بلامانع است و در صورت تامین آب لازم در حوزه اراضی ملی، محل  اجرای طرح نیز قابلیت واگذاری و صدور مجوز وجود دارد .  معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال جاری قریب 13هزار قطعه جوجه شترمرع و 380 تن گوشت شترمرغ در استان تولید شد که حدود یک‌هزار و 800 قطعه جوجه شترمرغ به کشورهای ارمنستان، عراق و پاکستان صادر شده است  . /
 انتهاي پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار