شیراز؛

انتقال محبت به کودکان با آموزش زندگی سالم به آن ها

رییس مرکز بهداشت شیراز در جشنواره تغذیه سالم گفت: محبت به کودکانمان را با آموزش زندگی سالم به آن ها انتقال دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر عبدالحسین فرح بخش با بیان اینكه نقش تغذیه سالم در پیشگیری و حتی درمان سرطان تایید شده است ادامه داد: شیوه زندگی غلط و عادت‌های بد تغذیه ای، سهم مهمی در بروز سرطان دارد.
رییس مركز بهداشت شهدای والفجر، افزود: برای پیشگیری و مقابله صحیح با بیماری سرطان، آشنایی با مصرف و عدم مصرف مواد غذایی، تغذیه قبل، بعد و در حین سرطان است.
او ادامه داد: الگوی تغذیه‌ای باید از كودكی اصلاح شود، زیرا پیشگیری از این بیماری، نیاز به زمان دارد و عادت های غذایی انسان ‌ها از کودکی شكل می گیرد.  
دکتر فرح بخش، اضافه کرد: اگر كودكانمان را دوست داریم، باید با ترویج تغذیه درست و پخت غذا به روش صحیح، الگوی تغذیه ای آنها را اصلاح كنیم.
كارشناس غیرواگیر مركز بهداشت شهدای والفجر، با تاکید بر استفاده از مواد گیاهی در رژیم غذایی، گفت: گیاهان دارای فیبر بیشتر و مواد ضد سرطان هستند كه برای مبارزه با سرطان به بدن، كمک می‌كنند.  
دكتر راحله نظری مصرف ویتامین ها، شامل بتاكاروتن، ویتامینE  و ویتامین C  را، دارای نقش مهمی در پیشگیری از بروز و پیشرفت سرطان دانست كه به وفور در فرآورده های گیاهی وجود دارد و بشقاب غذایی كه، دو سوم آن فرآورده های گیاهی و یک سوم آن فرآورده‌های حیوانی باشد، در این زمینه موثر است.
او افزود: روزانه پنج بار یا بیشتر، سبزیجات و میوه‌های متنوع مصرف كنید، زیرا استفاده از میوه و سبزیجات در هر وعده غذایی و میان وعده‌ها، مفید است.
انتهای پیام/
برچسب ها: انتقال ، محبت ، کودکان ، سالم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار