تبریز؛

جایگزینی پروژه بزرگ تولید الیاف شیشه به جای لامپ تصویری

معاون نظارت و راهبردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه کشور از اجرایی شدن پروژه بزرگ تولید الیاف شیشه در شهرک صنعتی زنوز خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ غلامرضا شافعی در جمع مردم مرند با تشریح چگونگی اجرای این پروژه و با بیان اینکه این طرح عظیم جایگزین طرح قدیمی لامپ تصویری می شود افزود : با راه اندازی این کارخانه بیش از 100 نفر به صورت مستقیم و و 300 نفر به صورت غیر مستقیم از فرصت های شغلی و مزایای این طرح بهره مند خواهند شد .

به گفته وی هم اکنون طرح الیاف شیشه با همکاری یک شرکت چینی در حال اجراست .

وزیر سابق صنایع با بیان اینکه پس از تصویب پروژه لامپ تصویری درسالهای گذشته و همزمان با تملک زمین مذاکرات فنی و مالی برای جذب سرمایه گذار خارجی به عمل آمد افزود : متاسفانه به دنبال شرایط خاص سیاسی و بین المللی و محدودیتهای ناشی از تحریمهای استکباری هیچ کشور و یا شرکت اروپایی و حتی ژاپنی و کره ای حاضر یه سرمایه گذاری در این پروژه لامپ تصویری مرند نشدند و از سوی دیگرنداشتن توجیه اقتصادی و مشکلات و موانع این طرح و ورود نسل جدید تلویزیون در بازار و نبود دانش فنی لامپ تصویری در در داخل کشور موجب شد طرح تولید لامپ تصویری از لحاظ اقتصادی عملا به یک طرح غیر اقتصادی تبدیل شود .

غلامرضا شافعی افزود: با راه اندازی کارخانه الیاف شیشه هرسال بیش از 30 هزار تن از این محصول تولید و علاوه بر تامین نیازهای داخلی از خروج قابل ملاحظه ای از ارز کشور جلوگیری می شود .

معاون نظارت و راهبردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه کشور همچنین ازاختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان مرند خبر داد که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عملیات اجرایی بیمارستان جدید مرند نیز آغاز خواهد شد .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.