تبریز؛

کارتونیست تبریزی در مسابقه کاریکاتور دون کیشوت آلمان

رحیم بقال اصغری، کارتونیست شناخته شده تبریزی، به عنوان عضو هیات داوران نهمین جشنواره بین المللی دن کیشوت آلمان حضور یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ استاد رحیم بقال اصغری که تاکنون داوری جشنواره های متعددی را بر عهده داشته است، در این دوره از جشنواره کاریکاتور دون کیشوت نیز حضور دارد.

موضوع این دوره از مسابقه "مهاجرت" می باشد که هیجدهمین داوری خارجی آقای رحیم بقال اصغری است.  علاوه بر ایشان، آقای مسعود شجاعی طباطبایی نیز در این مسابقه کاریکاتور حضور دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، با تبریک حضور وی در این رخداد بین المللی، برای وی آرزوی موفقیت کرد. 

حسین آذرنیا با اشاره به سابقه کاریکاتور در تبریز این شهر را به عنوان یکی از خواستگاه های این هنر در ایران برشمرد و یادآور شد: کاریکاتور در این شهر یک اصالت تاریخی دارد و بسیاری از هنرمندان شاخص این رشته از این شهر سربرآورده اند.

وی با بیان اینکه سازمان متبوع او فعالیت های مختلفی در حوزه کاریکاتور انجام داده است، اظهار داشت: جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی تاکنون هفت دوره برگزاری را تجربه کرده است و در حوزه های مختلف فرهنگ شهروندی آثار ارزشمندی را جذب کرده است که این به مدد اصالت تاریخی تبریز در این حوزه محقق شده است.

رحیم بقال اصغری کارتونیست برجسته تبریزی است که مدیریت خانه کاریکاتور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز را بر عهده دارد و تاکنون به مدد او بسیاری از رخدادهای مرتبط با این حوزه در عرصه جهانی با موفقیت به نتیجه رسیده اند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.