اسرار شهادت حضرت زهرا(س) در کتاب «تنها چند روز پس از پیامبر خدا»

نویسنده کتاب «تنها چند روز پس از پیامبر خدا» گفت: ما در این کتاب تمام روایات اهل سنت را جمع‌آوری کرده‌ایم و با علم رجال و درایه و با سند معتبر به آنها پاسخ گفته‌ایم که به صورت یک گفت‌وگوی دوطرفه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری، نویسنده کتاب "تنها چند روز پس از پیامبر خدا" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این کتاب به آن پرداخته شده، اسرار شهادت حضرت زهرا(س) است که در حوزه علمیه قم به عنوان کتاب برجسته‌ سال معرفی شد.

وی ادامه داد: نام عربی کتاب «ظلامة‌الزهرا فی روایات اهل‌السنة» نوشته دکتر یحیی عبدالحسن الدوخی است که بنده با کمک دکتر حمید ناسخیان به ترجمه آن پرداختیم.

حجت‌الاسلام صفری افزود: کتاب «تنها چند روز پس از پیامبر خدا» در پنج هزار و 530 صفحه و در یک جلد گردآوری شده که در حال حاضر در هزار نسخه توسط انتشارات آرام‌دل به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: محتوای کتاب به دو بخش تقسیم شده که بخش اول آن ترجمه عربی کتاب "ظلامة‌الزهرا فی روایات اهل‌السنة"است و در بخش دوم به شبهاتی که در خصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از جمله راز سکوت امیر‌المؤنین(ع)، دفن شبانه حضرت زهرا(س) و اینکه چرا امام علی‌(ع) به پشت درب نرفتند، پاسخ داده شده است.

حجت‌الاسلام صفری گفت: ما در این کتاب تمام روایات اهل سنت را جمع‌آوری کرده‌ایم و با علم رجال و درایه و با سند معتبر به آنها پاسخ گفته‌ایم که به صورت یک گفت‌وگوی دوطرفه است.

این نویسنده با بیان اینکه در تألیف کتاب حاضر از منابع دست اول استفاده کرده است افزود: صحیح بخاری و کتب ابن‌حجر عسقلانی از جمله منابعی است که برای تألیف از آنها بهره برده‌ایم و همچنین در پایان کتاب اسناد را اسکن و چاپ کرده‌ایم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
سلام نام نویسنده کتاب رو اشتباه زدید .صفری درسته نه صفوی
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۱:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
تصحیح شد
آخرین اخبار