دستِ رد اروپا به سینه پناهجویان+ نمودار

کشورهای اروپایی با ایجاد محدودیت در مرزهایشان از ورود پناهجویان جلوگیری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، کشورهای اروپایی که امید پناهجویان برای رهایی از جنگ و فقر هستند، اقداماتی جدی را برای جلوگیری از ورود آنها به غرب انجام داده‌اند.

به گفته گروه‌های امدادی، این کشورها پناهجویان را در بدترین زمان ممکن در شرایط دشواری قرار داده‌اند. در حال حاضر، تعداد زیادی زن و کودک به اروپا مهاجرت کرده‌اند و انتظار می‌رود این تعداد در هفته‌های آینده افزایش یابد.

این در حالیست که کشورهایی مانند اتریش و مقدونیه  در حال بستن درها به روی پناهجویان هستند. برای مثال ورود تمام افغان‌ها که یک سوم پناهجویان را تشکیل می‌دهند، ممنوع شده است. مقامات سازمان ملل و گروه‌های امدادی اعلام کردند حتی تعداد زیادی از سوری‌ها و عراقی‌ها که مدارک رسمی ندارند، از سوی این کشورها پذیرفته نمی‌شوند. این شرایط موجب شده پناهجویان در یونانِ ورشکسته گرفتار شوند.

کرواسی و اسلوونی نیز دست رد به سینه اکثر پناهجویان می‌زنند و به نظر می‌رسد مسیر سال گذشته که مهاجران را به مقصد می‌رساند، کاملاً از بین رفته است. پارلمان اسلوونی اواخر روز دوشنبه با اعزام ارتش برای کنترل مرزها موافقت کرد. حتی بلژیک هم سه‌شنبه اعلام کرد مرز مشترکش با فرانسه را به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان، حصار می‌کشد. 

افغان‌ها در مناطق مختلفی از مسیر 1000 مایلیِ «آتن» تا «وین» گرفتار شده‌اند که ارسال کمک‌های بشر دوستانه را با بحران روبرو کرده است. در این میان بحث و تنش کشورهای درگیر در این بحران بالا گرفته است. برای مثال یونان اعتراض رسمی خود به اقدامات اتریش برای محدود کردن ورود پناهجویان، اعلام کرده است.

در نقشه زیر عبور از مرز مشترک کشورهایی که با آبی کمرنگ مشخص شده‌اند، نیازمند ارائه پاسپورت نیست. کشورهایی که با آبی پر رنگ نشان داده شده‌اند، کنترل مرزها را از سر گرفته‌اند. 


اروپا درها را به روی پناهجویان می‌بندد+ نمودار


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار