یورو پل گزارش داد؛

رشد قاچاق انسان در اروپا زمینه‌ساز ورود عناصر تروریستی به قاره سبز

قاچاق انسان در اروپا رواج گسترده‌ای دارد و سالانه بیش از 6 میلیارد دلار درآمد نصیب سوداگران می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست»؛ پلیس اتحادیه اروپا (یورو پل) در گزارشی جدید که دیروز منتشر کرد از درآمد 6 میلیارد و 600 میلیون دلاری قاچاق انسان به کشورهای اروپایی تا پایان سال 2015 خبر داد. بخش عمده این درآمد از قاچاق پناهجویان به کشورهای اروپایی حاصل می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: حدود 12 هزار نفر در شبکه‌های بزرگ قاچاق انسان فعالیت دارند که بیشتر آنها از کشورهای مصر، کوزوو، بلغارستان، مجارستان و عراق هستند. این افراد در بخش های مختلفی از جمله جعل مدرک و رشوه خواری نیز فعالیت می کنند.

85 درصد از پناهجویان در سال گذشته نیزاز مرز ترکیه و یونان وارد اروپا شدند. مقصد های هدف شبکه های قاچاق انسان، شهرهایی چون استانبول، آتن، ازمیر، بوداپست، برلین و فرانکفورت هستند. همچنین بالاترین آمار مرگ مهاجران قاچاق در دریای اژه رخ داده است.

یورو پل در انتهای گزارش خود آورده است: در صورت کنترل نشدن حجم قاچاق انسان به قاره سبز، شبکه های قاچاق تا سال آینده سه برابر می شوند و رشد قاچاق انسان در اروپا می تواند زمینه ساز ورود بسیاری از عناصر تروریستی به کشورهای اروپایی شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار