زنجان؛

جمع‌آوری 56 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان از جمع‌آوری 56 میلیارد ریال زکات در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رضا حسنلو روستاهای مشمول پرداخت زکات را 612 روستا اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه‌های تبلیغی صورت گرفته و تلاش‌های انجام شده امسال 56 میلیارد و 43 میلیون ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه میزان تعهدات استان زنجان برای جمع‌آوری زکات طی سال جاری 60 میلیارد ریال بود، افزود: آمارها نشان می‌دهد که تا کنون درصد تحقق برنامه‌های زکات در استان زنجان 102 بوده است.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان با اشاره به سازوکار هزینه کرد زکات ادامه داد : 60 درصد از مبالغی که به عنوان زکات جمع‌آوری می‌شود در راستای رفع نیازهای محرومان و 40 درصد نیز برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از محل زکات پرداختی طی سال جاری 409 سرویس بهداشتی ساخته شده است، تصریح کرد: همچنین 172 پروژه نیز از محل زکات مرمت شده است.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان همچنین از ساخت 9 باب مسکن مددجویی از محل زکات خبر داد و گفت: اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه، ارائه خدمات درمانی، مسکن، کمک هزینه تحصیلی و ... از جمله مساعدت‌های انجام شده از محل زکات پرداختی است.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: جمع آوری ، زکات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.