فعالیت 21 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور

مدیرکل اداری و پشتیبانی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: هم اکنون 21 هزار و 709 کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سید هاشم خضری افزود: کتابخانه های مساجد کشور 12 هزار و 137 باب است که از این تعداد شش هزار و 154 مورد مخزن دار و پنج هزار و 983 باب نیز باز هستند.
وی بیان کرد: تعداد کانون های تخصصی فرهنگی و هنری مساجد کشور که در 23 رشته از جمله مذهبی، فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ادبی فعالیت می کنند740 مورد است.
خضری اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری شهری، روستایی و عشایر، مصلا و دانشگاهی در کشور به ترتیب 10 هزار و 716، 10 هزار و 993، 446 و 150 مورد است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد خانه های نور، مراکز فرهنگی دیجیتال، مراکز مجری طرح تلاوت نور و مراکز مجری طرح تفسیر همراه در کشور به ترتیب یک هزار و 297، 198، 29 هزار و هفت هزار مورد است.
خضری ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 540 کانون فرهنگی و هنری مساجد و 64 هزار و 800 نفر عضو از استان های پیشرو و موفق کشور در زمینه تاسیس و راه اندازی کانون ها به شمار می رود.
سید هاشم خضری مدیرکل اداری و پشتیبانی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برای شرکت در آیین گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود.
ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور 18 اسفند 71 با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف احیای نقش و کارکردهای دینی و اجتماعی مساجد و مقابله بهتر با تهاجم فرهنگی دشمنان تاسیس و راه اندازی شد.
انتهای پیام /
برچسب ها: کانون ، فرهنگی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.