ارومیه؛

حمایت مالی از طرح‌های ابتکاری در فناوری نانو با رویکرد کشاورزی

معاون مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی جهاددانشگاهی ارومیه گفت: حمایت مالی از طرح‌های ابتکاری در فناوری نانو با رویکرد بخش کشاورزی به عمل می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمدرضا دیلمقانی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای فناوری که در سالن جلسات این مجموعه تشکیل شد، اظهار داشت: نسبت به ارائه حمایت‌های مالی برای طرح‌های ابتکاری فناوری نانو با رویکرد بخش کشاورزی اقدام می‌شود تا اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط وارد عرصه فعالیت شوند.

وی در ادامه سخنان خود کمک به تولید ثروت در جامعه اسلامی از طریق توسعه اقتصاد دانش محور، تجاری کردن نتیجه تحقیقات و تحقق بخشیدن به رابطه بین بخش‌های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی جامعه، تلاش برای گسترش قدرت رقابت بین واحدهای مختلف، رشد شرکت‌های متکی بر دانش و کمک کردن به جذب دانش فنی را از جمله اهداف مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی جهاددانشگاهی عنوان کرد.

وی مساعدت برای سرمایه‌های بین‌المللی و داخلی، افزایش یافتن مشارکت تخصصی شرکت‌های فناوری داخلی در سطح جهانی، پشتیبانی از ایجاد و توسعه شرکت‌های مختلف اعم از کوچک و متوسط، حمایت از موسسه‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی را اهداف دیگر این مجموعه برشمرد و گفت: با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی در این سمت و سو گام برداشته می‌شود.

معاون مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی جهاددانشگاهی ارومیه در ادامه استفاده از اراضی و منابع آب و خاک کشور به صورت اقتصادی و علمی، کمک کردن برای توانمند شدن سیستم نظام آموزشی و پژوهشی در بخش کشاورزی را استراتژی‌های این مجموعه ذکر کرد.

دیلمقانی بهره‌برداری مطلوب از محصولات اصلی کشاورزی و فرآورده‌های فرعی آنها، استفاده از فناوری‌های نوین ارائه شده در مراکز آموزشی مختلف، ایجاد یک بستر مناسب برای شکوفا شدن استعداد کارآفرین‌ها و صاحبان ایده در بخش‌های گوناگون کشاورزی را استراتژی‌های دیگر این واحد عنوان کرد و بیان داشت: برای شکوفایی استعدادها در عرصه‌های متعدد کشاورزی مانند تولید، صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، بیوتکنولوژی کشاورزی با جدیت تلاش می‌شود.

* حمایت از صاحبان ایده در عرصه نانو

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خشنودی از این موضوع که ستاد توسعه نانو فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری برای پرداخت کمک بلاعوض به مبلغ 10 میلیون تومان اعلام آمادگی کرده است، بیان داشت: مبالغ مورد اشاره برای واحدهای فناوری که در این مرکز استقرار پیدا کنند تعلق خواهند یافت.

وی با ابلاغ اینکه مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی جهاددانشگاهی ارومیه، از همه فعالان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی دارای ایده نو و طرح‌های ابتکاری در زمینه کشاورزی و آب پشتیبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: مراکز رشد به معنای واقعی کلمه در توسعه علمی و پیشرفت استان نقش چشم‌گیری داشته‌اند که برای تقویت این جایگاه بیش از پیش باید اهتمام کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.