مشهد؛

بزرگداشت مرحوم آیت الله واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی

با حضور گسترده مردم و مسئولان استان مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: با فقدان آیت الله طبسی کشور یک مدیر لایق و حوزه علمیه یک پدر دلسوز و مهربان را از دست داد.

آیت الله محمدهادی عبدخدایی با بیان اینکه ارزش هر کشور به شخصیت‌های برجسته آن است؛ ‌افزود: بهای مشهد به تعداد انسان‌ها و شخصیت‌هایی است که در این منطقه وجود دارد.

وی گفت: برخی تصور می‌کنند که ارزش یک منطقه به دارا بودن نفت، طلا، معادن و وسعت آن است در حالی که ارزش یک کشور به این است که چقدر انسان‌های مقرب و توانمند را داراست.

منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات ارزنده ی مرحوم آیت الله طبسی در توسعه و عمران حرم مطهر خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون متجاوز از 10 برابر افزوده شده است و در طول مدیریت ایشان مدیریت حرم در مناسبت‌ها درخور و شایسته بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه علمیه مشهد یادآور شد: این حوزه سومین حوزه در جهان تشیع است که آیت الله واعظ طبسی تلاش کردند استقلال حوزه علمیه مشهد را حفظ کنند؛ پس باید از ایشان نیز استقلال حوزه علمیه حفظ شود.

گفتنی است؛ در حاشیه ی این مراسم، نمایشگاهی از اسناد و مدارک مربوط به فعالیت های مرحوم آیت الله واعظ طبسی و خدمات آن مرحوم برپا شد که با استقبال عموم مواجه گردید .

انتهای پیام/ 

برچسب ها: بزرگداشت ، طبسی ، حرم مطهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.