تولیت حرم حضرت علی(ع):

از تجارب شهرداری مشهد برای احداث مترو در نجف و کربلا استفاده می‌کنیم

تولیت حرم حضرت علی (ع) گفت: خواهان استفاده از تجربیات شهرداری مشهد برای احداث مترو بین نجف و کربلا هستیم.

از تجارب شهرداری مشهد برای احداث مترو در نجف و کربلا استفاده می‌کنیم

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام واالمسلمین سید نزار حبل‌المتین در بازدید از پروژه‌های شهری مشهد اظهار کرد :توسعه حرم مطهر امام علی(ع) نیز همانند طرح بهسازی اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) که از 25 سال گذشته در دست اجراست، 5 سال قبل آغاز شده است.

وی افزود: این دو طرح بسیار شبیه هم هستند اما طرح توسعه بخش غربی حرم مطهر امام علی(ع) با مساحت 220 هزار مترمربع، یک طرح گسترده و بسیار بزرگ است.

تولیت حرم حضرت امیرالمومنین(ع) ادامه داد: هدف ما از اجرای این طرح توسعه در عراق، ایجاد آسایش برای زائران در رفت و آمد و اسکان می‌باشد.

حجت الاسلام واالمسلمین حبل‌المتین گفت: یکی از مشکلات ما در این مسیر آن است که استانداری و شهرداری نجف همکاری لازم را با ما ندارند که یکی از دلایل آن عدم استقلال شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه ه یکی از اهداف سفر وی به مشهد استفاده از تجارب شما برای توسعه حرم مطهر امام علی(ع) است؛ افزود: یکی از آرزوهای ما، احداث قطار شهری در شهر نجف و همچنین بین شهرهای نجف و کربلا می‌باشد تا زائران در اربعین به آسانی جابجا شوند، لذا در این موضوع نیز از تجربیات شهرداری مشهد در مطالعه، طراحی و اجرا بهره خواهیم گرفت

انتهای پیام//.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.