زنجان؛

مبارزه علیه ملخ در سطح پنج هزار و 762 هکتارازمزارع طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از مبارزه علیه ملخ در مزارع شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به اقدامات به موقع در زمینه کانون یابی و کانون کوبی سازمان گفت: مدیریت صحیح آفت ملخ در این شهرستان خسارت قابل مشاهده ای به محصولات زراعی وباغی وارد نکرده است.

عماری در ادامه افزود: با توجه به سطح وسیع کانون های ملخ در شهرستان و صعب العبور بودن آنها با برنامه ریزی صحیح واصولی، محصولات از این آفت موزی در امان ماندند این درحالیست که مبارزه در سطح 5762 هکتار صورت گرفته است.

وی افزود: برای مبارزه ی شیمیایی بیشتراز سموم دسیس- مالاتیون وهمچنین با استفاده از طمعه های مسموم دراین شهرستان با ملخ مبارزه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم اظهارکرد: در زمینه مبارزه با ملخ اقداماتی که سازمان در راستای اطلاع رسانی به کشاورزان انجام داده شامل نصب اطلاعیه ها و بنر ها در سطح شهرستان و ارسال نمونه ی آنها برای دهیاران و شوراهای اسلامی هر روستامی باشد.

عماری افزود:همچنین نصب پرچم های قرمز در مناطق مبارزه شده برای جلوگیری از ورود دام بدلیل سمی بودن علف های مناطق واجرای کلاس های آموزشی لازم و اطلاع رسانی از طریق مراکز خدمات تمامی کشاورزان شهرستان اطلاعات کافی را دریافت می کنند.

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: مبارزه ، ملخ ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.