مدیر جهاد کشاورزی مشهد از ذخیره سازی بیش از 4 هزارتن میوه مخصوص شب عید، در سرخانه های استان خبر داد.

ذخیره سازی بیش از چهارهزارتن میوه مخصوص شب عیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، ابوالفضل عباس پور در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از 70 درصد میوه های ذخیره شده در سردخانه ها که شامل سیب و پرتغال است، مخصوص شهرستان مشهد می باشد.

وی ادامه داد: این میوه ها در 60 مرکز ثابت و 20 مرکز سیار برای مردم مشهد، توزیع می شود و قیمت آنها به صورت کارشناسی در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در مشهد مباحث تغییر کاربری اراضی، هر روز صورت می گیرد، تصریح کرد: این تغییرات باید با ارائه سند مالکیت 6 دانگ، ارائه موافقتنامه اصولی و جانمایی در نقشه باشد.

عباس پور در خصوص شرایط باغات، ادامه داد: برای اینکه ملکی به صورت باغ استفاده شود، باید سند مالکیت 6 دانگ، حداقل 1500 مترمربع سطح زیر کشت و وجود قابل توجه درخت مثمر ثمر با حداقل 4 سال سن داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد، مجوز این باغات را منوط به دارا بودن آب مجاز و دائمی و همچنین حداکثر 80 سانتیمتر دیوار دانست و افزود: غیر از موارد ذکر شده، داشتن باغ غیرقانونی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 8 قانون اساسی، حفظ اراضی باغی و زراعی بدون اخذ مجوز تغییر کاربری ممنوع است و در سال های 93 و 94، 450 پرونده تخلف و 870 پرونده نیز در اعتراض به اراضی ملی داشته ایم.

عباس پور، به بزرگترین پرونده تخلف در این زمینه اشاره کرد وگفت: این پرونده مربوط به اراضی انتهای بلوار کوشش تا خلج بوده که 440 میلیارد تومان ارزش داشته که اکنون شناسایی و به قانون معرفی شده است.

وی بابیان اینکه در ایام نوروز و حضور زائران در مشهد، 70 نانوایی به صورت شبانه روزی فعال هستند، افزود: در خصوص عرضه و توزیع مرغ تازه و منجمد، تخم مرغ و ماهی بسته بندی با درج تاریخ در بازار مشکلی نداریم.

در ادامه این نشست، رییس اداه منابع طبیعی مشهد، با اشاره به کمربند سبز مشهد گفت: با توجه به هرزآبی که از این کمربند می گذرد، ما به میزان 4 هزار هکتار صنوبر در مسیر کمربند جنوبی کاشته ایم.

محمدرضا خلبانی افزود: توجه به وجود این کمربند، از زمین خواری جلوگیری کرده و از 9هزار هکتار آن، تاکنون 1700 هکتار، 420 هزار نهال کاشته شده و تحت حفاظت است.

انتهای پیام//

برچسب ها: ذخیره ، میوه ، شب عید ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.