شیراز؛

نوروز با عیدی و پاداش

کارگران تا دو برابر میزان حقوق خود عیدی و پاداش دریافت می کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: عیدی و پاداش کارگران در آخر سال تا دو برابر حقوق ثابت ماهیانه دریافتی آنها محاسبه می شود.
سهراب مختاری تأکید کرد: تمام کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار موظف هستند به نسبت یک سال کار هر کارگر،  60 روز دستمزد ثابت را در قالب عیدی و پاداش پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه سقف عیدی و پاداش پایان سال کارگران نباید از سه برابر حقوق ثابت تجاوز کند افزود : عیدی و پاداشی که کارگران دریافت می کنند بر اساس دستمزد 712 هزار و 425 تومانی، حداقل یک میلیون و 424 هزار و 500 تومان است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین در خصوص عیدی و پاداش افرادی که پاره وقت کار می کنند و یا کمتر از یک سال سابقه کار در یک کارگاه را دارند گفت: عیدی و پاداش پایان کار این افراد به میزان مدت اشتغال به کارشان و بر اساس همان فرمول دو برابر حقوق محاسبه می شود.
مختاری بیان کرد : هر فرد برای یک سال کار ، معادل 60 روز و یا به عبارتی دیگر به ازای هر یک ماه کار معادل 5 روز حقوق باید پاداش و عیدی دریافت کند.
وی تاکید کرد: هر فرد حتی برای یک ماه در یک واحد کارگاهی، پاداش و عیدی دریافت می کند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با ابراز امیدواری از اینکه در تمام کارگاه ها، عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر اساس ضوابط قانونی محاسبه و پرداخت شود تصریح کرد: عیدی و پاداش پایان سال کارگران کارمزدی نیز دو برابر میانگین مجموع پرداختی به آنها در 90 روز کارکرد آخرشان محاسبه می شود.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: نوروز ، عیدی ، پاداش ، کارگران ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.