شیراز؛

تهیه 900کلاه ایمنی برای کارکنان موتورسیکلت دار

مسئول غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تهیه و توزیع 900 کلاه ایمنی استاندارد برای کارکنان موتورسیکلت دار این دانشگاه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سید حسام الدین نبوی زاده افزود: در راستای فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کارکنان موتورسوار، کلاه ایمنی تهیه کرد.  
او با اشاره به ممنوعیت ورود موتورسواران بدون کلاه ایمنی در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: ستاد حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بخشنامه هایی تهیه و مصوبه هایی با امضای رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در زمینه ممنوعیت ورود کارکنان و مراجعان موتورسوار، بدون کلاه ایمنی به تمام حوزه های تابعه دانشگاه مانند بیمارستان ها، دانشکده ها، مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت را ابلاغ کرد.  
دکتر نبوی زاده اضافه کرد: این ستاد با هدف فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی، برای تمام موتورهای دولتی دانشگاه، کلاه ایمنی تهیه کرده و حوزه های دانشگاه موظف شدند برای موتورهای دولتی، کلاه ایمنی تهیه کنند.  
مسئول غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: سایر ادارات می توانند به عنوان الگو، از این طرح استفاده کرده و در صورت اجرا در دیگر سازمان ها، با اهدای لوح "هم پیمان سلامت" از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آنان تقدیر می شود.
رییس ستاد حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: با توجه به آمار بالای تصادف با موتور و صدمه و جراحت های وارد شده به سر، برای پیشگیری از مرگ و میر بر اثر تصادف با موتور، ستاد حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایجاد شد.  
نغمه قربانی با بیان اینکه در همین راستا، ستاد حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به خرید 900کلاه ایمنی کرده است، افزود: این کلاه ها با شرایط ویژه و قیمت مناسب، به تمام کارکنانی که خود یا همسران آنها از موتورسیکلت استفاده می کنند، ارایه می شود که کارکنان می توانند با پرداخت مبلغ 10هزار تومان، کلاه ایمنی دریافت کنند.  
او با اشاره به استقبال خوب کارکنان از این طرح، افزود: آنچه از سوی ستاد حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه اهمیت داشت، انتخاب کلاه ایمنی استاندارد برای کارکنان موتورسوار دانشگاه بود که این امر با نظر کارشناس ایمنی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان انجام شد.  
او ادامه داد: در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مقرر شد برای اجرای این طرح در سال آینده هم تمهیداتی در نظر گرفته شود تا بتوانیم با فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی، گام مثبتی در کاهش حوادث و تصادف های ترافیکی با موتورسیکلت برداریم.

انتهای پیام/ن


برچسب ها: تهیه ، کلاه ، ایمنی ، کارکنان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار