وکیل انجمن اسیران فلسطینی خبر داد:

افزایش سه برابری شمار اُسرای زن فلسطینی

تعداد اسیران زن فلسطینی، که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، سه برابر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه القدس العربی نوشت: "ژاکلین فرارجه،" وکیل انجمن اسیران فلسطینی گفت: مقامات اشغالگر اسرائیل یازده اسیر را از میان هجده اسیر، که به صورت غیر قانونی بازداشت شده اند و به اعتصاب غذا دست زده اند، از زندان عنتصیون به زندان عوفر منتقل کردند.  

این وکیل در ادامه اظهارات خود افزود: شماری از اسیران مجروح که در عوفر زندانی هستند از وخامت اوضاع بهداشتی و تعلل مقامات زندان در درمان آنان شکایت کرده اند و برخی از آنان درباره اقدام مقامات اسرائیلی به شکنجه شان در حین بازداشت سخن گفتند.

از سوی دیگر، بیست و هشت اسیر فلسطینی در زندان «حواره» (جنوب شهر نابلس) به وکیل مدافعشان اعلام کردند که قصد دارند برای درمان محمد عویضات (اسیر نوزده ساله) و انتقال دادن آن از این زندان دست به اعتصاب خواهند زد.

در همین حال، "فارس قدوره،" رئیس انجمن اسیر فلسطینی با اشاره به مسئله اسیران زن فلسطینی پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از آغاز تحولات اخیر قدس در اکتبر سال گذشته، شمار اسیران زن فلسطینی به سه برابر افزایش یافته است.

قدوره در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی زن، گفت: اسرائیل، پنجاه و نه زن را، از جمله دیما الواوی (دوازده ساله) کوچکترین اسیر زن در جهان، به اسارت گرفته است و آنان در شرایط بسیار وخیمی به سر می برند. شمار اسیران نوجوان به سیزده اسیر رسیده است و مقامات زندان در شکنجه دادن و تحقیقات با آنان و دیگر اسیران زن تفاوت قائل نمی شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار