شیراز؛

مصالحه 74 درصدی پرونده های ارجاعی به مركز مشاوره

معاون اجتماعی استان فارس گفت: امسال از تعداد پرونده های ارجاع داده شده به مددكاران اجتماعی در كلانتری ها، 74 و 9 دهم درصد به مصالحه ختم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فریبا استواری اظهار كرد: خانواده هر چند از نظر جمعیت یك جامعه بسیار كوچك دانسته می شود اما اسلام به منظور سالم سازی جوامع بزرگتر انسانی اهتمام ویژه ای به سلامت نهاد خانواده دارد.  
وی ادامه داد: خانواده مهمترین جایی است كه در آن باورها و اعتقادات دینی، ارزش های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی از نسلی به نسلی منتقل می شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: از این رو اسلام برای حفظ قداست و ارزش خانواده اهمیت ویژه ای قائل است.
استواری گفت: مشاوره پلیس، بیانگر نگرش جامعه محوری نیروی انتظامی است و نتیجه كار این مراكز به نحو مستقیم و غیرمستقیم به تامین امنیت در جامعه منجر خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: البته این نكته را نیز باید در نظر گرفت كه مردم باید نسبت به مراكز مشاوره پلیس اعتماد كاملی داشته باشند تا بتوانند به راحتی مشكلات اساسی خود را با مراجعه به این مراكز حل كنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان كرد: مشاوران ما در كلانتری ها و مركز مشاوره تمام تلاش خود را به كار می گیرند تا اعتماد خانواده ها را به خود جلب كرده و مصالحه ای عادلانه بین طرفین برقرار كنند.
استواری اضافه كرد: حضور و مراجعه زیاد به این مراكز خود بهترین گواه اثرگذاری و كارایی بالای این مراكز است به گونه ای كه در سال 94 آمار كل مراجعین به مرکز مشاوره در استان فارس (شامل مشاوره خانوادگی و روان شناختی، مشاوره انتظامی، روان سنجی و مددکاری اجتماعی) و همچنین دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری های سطح استان 15 هزار و 459 نفر بوده که از این تعداد 7 هزارو 597 مورد به مرکز مشاوره استان مراجعه كرده اند و 7 هزار و 842  نفر مراجعین (شاکیان) پرونده های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری ها بوده و تعداد یك هزار و 14 نفر نیز جهت دریافت خدمات مشاوره (بدون شکایت از فرد خاصی) به این دوایر مراجعه كرده اند .
وی گفت: در سال 94 از تعداد پرونده های ارجاع داده شده به مشاوران و مددكاران اجتماعی در كلانتری ها، 74 و 9 دهم درصد به مصالحه ختم شده كه این امر موجب كاهش پرونده های قضایی شده است، لذا به نظر می رسد با توجه به درصد بالای مصالحه و كاهش بار قضایی پرونده ها، مشاوران و مددکاران كلانتری ها، می توانند با نگاهی درمانگر به آسیب ها و مشکلات خانوادگی،  اجتماعی و روانی، نقش مهمی در تحقق احساس امنیت در جامعه داشته باشند.  
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: كارشناسان ما در مركز مشاوره علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای به مردم ، در سال 94 در جهت افزایش آگاهی های عمومی مخصوصاً قشر جوان، دانش آموزان و خانواده ها با حضور در سطح جامعه (مدارس، مساجد، محله ها، فرهنگسراها، كانون های فرهنگی، ارگان های دولتی و غیردولتی) با در نظر گرفتن بافت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه و نوع مشكلات و معضلات موجود با اجرای طرح مشاوره فعال و برگزاری 615 جلسه در قالب سخنرانی، كارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه و مشاوره های فردی و گروهی نسبت به آموزش و هدایت عمومی 75 هزار و 854 نفر در سطح جامعه اقدام كرده اند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار