در رسیدگی به اعتراض فرمانداری؛

حقانی:هنوز روی اعتراض خود به فرمانداری پافشاری می کنم/سالاری:فیلم بررسی تمام تبصره ها وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز بر روی اعتراض خود به تغییر تبصره به فرمانداری معترض هستم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دویست و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران ،اعضای شورای شهر به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه(بودجه سال 95شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه) ابلاغی تاریخ 94/12/2 رسیدگی کردند.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با قرائت اعتراض فرمانداری اظهار داشت: اعتراض اول فرمانداری این بود که ساختار بودجه در سیاست های اجرایی نیست و اعتراض دوم این بود که شورا در مهلت قانونی ( دو روز بعد از اول اسفند) بودجه را نفرستاده است همچنین فرمانداری به بودجه 40 – 60 نقد و غیر نقد اعتراض کرده است که بر این اساس ما بودجه نقد و غیر نقد را به 35 به 65 تغییر داده ایم؛ اگر قرار باشد به همان 40 – 60 تاکید کنیم موضوع به حل اختلاف می رود اما واقعا بر اساس توضیحاتی که شهردار تهران در صحن ارائه دادند، شهرداری به 40 درصد بودجه غیر نقد نیازی هم ندارد.

وی افزود: 83 میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 94 خرج کتابخانه ها کردیم اما فرمانداری باز هم اشاره کرده است که باید نیم درصد کتابخانه ها را پرداخت کنید که در این زمینه پاسخ لازم به فرمانداری تنظیم شده است. شهرداری لابی هایی انجام می هد و باید دست ازاین کارهایش بردارد. سازمان فرهنگی و هنری هر سال از شهرداری بودجه می گیرد و گیر داده است که کمیسیون فرهنگی باید برنامه های این سازمان را ببینید. ما هم جواب محکمی به فرمانداری دراین زمینه دادیم که هر ساله در کمیسیون بررسی می شود.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اگر الان بودجه نقد و غیر نقد را به 35 درصد به 65 درصد برگردانیم همه کد پروژه ها به هم خورده و ساختار بودجه به هم می ریزد.

 اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اعتراض فرمانداری وارد نیست به عنوان مثال درآمد نفتی پایین آمده و دولت بودجه دیگری به مجلس می برد. این بر اساس برنامه نیست بلکه بر اساس مقتضیات است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس برنامه بودجه ما 21 هزار میلیارد بود اما مجبور شدیم این را به 17 هزار میلیارد کاهش دهیم.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: همچنان به اعتراض خودم پایبند هستم که مصارف بودجه در صحن شورا به تصویب نرسیده است.  وقتی درآمد های پایدار ما زیر 20 درصد است آیا فرمانداری نمی گوید وقتی شما بودجه را تصویب می کنید، دوباره ارقام را در تبصره ها تصویب می کنید در یکی دو تا تبصره 20 هزار میلیارد تومان بدون کد پروژه تصویب می شود؟ ما تا حالا در کجای بودجه منابع نقد و غیر نقد داشته ایم و متاسفانه فرمانداری به این ایرادی نمی گیرد؟

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: درباره بحث حقانی که چندین بار اشاره کرده اند شما جوابی بدهید. اگر مصارف در شورا بررسی شده است، فیلم هم دارد. نکاتی که حقانی دارد اگر رفته اند با دبیر به نتیجه رسیده اند، دبیر نباید تغییر می داده است.

ناصر امانی معاون امور شوراهای شهرداری تهران بیان کرد: ما اصلا در جلسه نبودیم؛ اصلا لابی نکرده ایم و حتی یک تلفن هم نکرده ایم. در نهایت پاسخ به اعتراض فرمانداری با 18 رای تصویب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار