فعالیت 30 اکیپ بازرسی اصناف در مشهد ویژه ایام نوروز

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: 30 اکیپ بازرسی در ایام نوروز در مشهد به فعالیت اصناف نظارت خواهند داشت.

فعالیت 30 اکیپ بازرسی اصناف در مشهد ویژه ایام نوروز

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بنانژاد امروز در نشست خبری اظهار کرد: هر سال خیل عظیمی از زائران با توجه به تعطیلی ایام نوروز به مشهد سفر می‌کنند و همچنین سخنرانی رهبر معظم انقلاب را در نخستین روز از سال جدید داریم که این امر نیز سبب حجم بیشتر مسافران می‌شود.

وی افزود: 106 اتحادیه در قالب 120 هزار واحد صنفی در مشهد فعالیت می‌کنند که بیشتر آنها در خدمت‌رسانی به زائران دخیل هستند اما در این بین 25 صنف و اتحادیه در امر خدمات‌دهی به زائران فعالیت ویژه‌ای دارند که برای آنها امسال طرح ویژه تدوین کرده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: این 25 اتحادیه در قالب بخش‌های اقامتی، رستوران‌ها و نانوایی‌ها در این ایام فعال و آماده خدمات‌دهی هستند.

بنانژاد با اشاره به اینکه در اتاق اصناف 30 اکیپ بازرسی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در پنج پایگاه این اکیپ‌ها به صورت سیار با کاورهای مشخص در حال بازرسی هستند که یکی از اهداف ما در بازرسی‌ها کوتاه شدن زمان رسیدگی به شکایات است.

وی ادامه داد: 60 درصد واحدهای اقامتی سطح کشور در مشهد قرار دارد که 35 هزار تخت در هتل‌های سه ستاره به بالا و 230 هزار تخت نیز در هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها بوده که از لحاظ اقامتی مشکلی در سطح مشهد نخواهیم داشت.

رئیس اتاق اصناف مشهد یادآور شد: در بحث رستوران‌ها خوشبختانه بهترین کیفیت غذا را داریم که 250 چلوکبابی و رستوران به همراه 400 آشپزخانه در سطح شهر فعالیت می‌کنند که 15 رستوران در نزدیک محدوده حرم رضوی آماده پذیرایی از زائران هستند.

بنانژاد تاکید کرد: زائران حتما دقت داشته باشند که فقط از واحدهایی خرید کنند که دارای پروانه کسب، گواهی بهداشت و نرخ نامه باشند، و ما برای تأمین سلامت زائران و مجاوران به تمام موارد لازم از قبیل تهیه لباس جدید و پاکسازی را ابلاغ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: 65 نانوایی در محدوده یک و دو حرم مطهر رضوی داریم که ساعت کاری آنها افزایش پیدا کرده و تعطیلی آنها در ایام نوروز کنسل شده و باید از صبح تا شب به ارائه خدمات بپردازند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه در بحث ارزاق مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم در مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید کالای مورد نیاز خود حتما دقت داشته باشند که فروشگاه باید اتیکت بر روی محصولاتش درج شده باشد چراکه رویکرد ما در بازرسی بحث اتکت قیمتی است.

بنانژاد بیان کرد: بنا داریم تا از امکانات اطلاع‌رسانی روز استفاده کنیم و به همین منظور نرم‌افزاری برای کسب اطلاع از واحدهای صنفی طراحی کردیم که فردا رونمایی می‌شود و نام آن بالن اصناف است که جانمایی تمام واحدهای صنفی را در روی نقشه شهر مشهد دارد و از این طریق بتوانیم دسترسی به آمار کالاها و نرخ‌نامه‌هایشان را راحت‌تر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: طرح پایش نوروزی از 22 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده اجرایی می‌شود و بازرسان ما به طور دقیق واحدهای صنفی را زیر نظر دارند.

انتهای پیام//

برچسب ها: مشهد ، اصناف ، نوروز95 ، بازرسی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار