شیراز؛

کاهش آمار مصدومان چهارشنبه سوری

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس، از کاهش آمار مصدومان چهارشنبه سوری امسال، نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدرضا عالی منش افزود: مجموع مصدومان دیشب، 89 نفر بوده که از این تعداد 38 مورد با کمک امدادگران اورژانس از خدمات درمانی بهره مند شده و 64 مورد را هم همراهان افراد آسیب دیده و مردم به مراکز درمانی انتقال داده اند.
او با بیان اینکه مورد وخیم و یا مرگ و میری در آمار سانحه دیدگان نداشته ایم، ادامه داد: از مجموع 38 موردی که با کمک امدادگران اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافته اند، 25 مورد در شیراز و 13 مورد در شهرستان ها بوده اند.
دکتر عالی منش با اشاره به کاهش چند درصدی آمار امسال نسبت به پارسال، اعلام کرد: پارسال، 94 نفر در این شب، دچار سانحه شده بودند.
رییس اورژانس فارس تاکید کرد: با آموزش هایی که از روزهای پیش از این شب در رسانه ها آغاز شده بود و دانشگاه هم با عزمی جدی نسبت به آن برخورد کرد، امسال مصدومان کمتری دچار عواقب بی احتیاطی شدند.
او اغلب سوانح را شامل سوختگی صورت، چشم و دست ها برشمرد و اضافه کرد: با تمهیدات و آماده باش مراکز درمانی، تمام تلاش ها برای خدمات رسانی با کیفیت بالا و در سریع ترین زمان ممکن به کار بسته شد.
دکتر عالی منش یادآور شد: مرکز اورژانس فارس، علاوه بر خدمت رسانی به مصدومان، به صورت لحظه ای هم آمارها را به اورژانس کشور انتقال داده و با اطلاع رسانی های عمومی در کشور و هشدارها، کوشیدیم از افزایش تعداد مصدومان، پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار