دومین دوره بازی های المپیک 1900 پاریس

دومین دوره بازی های المپیک در پاریس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب قصد داریم به بررسی تمامی ابعاد و جزئیات دومین دوره بازی های المپیک بپردازیم.
 
زمان برگزاری 20 می لغایت 28 اکتبر  
تعداد کشورهای شرکت کننده: 23 کشور  
تعداد ورزشکاران: 1330 نفر  
تعداد رشته های ورزشی: 16  رشته  
تعداد رویدادها: 78 ماده
 
رشته های ورزشی: تیروکمان، دو و میدانی، کریکت، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، چوگان، پاروزنی، راگبی، تیراندازی، شنا، تنیس، قایقرانی بادبانی.
بارون دوکوبرتن در برابر تلاش یونانی ها که اصرار داشتند انجام بازی ها همواره در کشورشان برگزار شود، مقاومت کرد و سرانجام موفق شد انجام بازی ها را به وطن خود یعنی فرانسه انتقال دهد.

برگزاری بازی های المپیک در کنار نمایشگاه جهانی، بازی ها را تبدیل به برنامه ای جانبی کرد. این دوره از بازی ها تحت الشعاع نمایشگاه قرار گرفت.

دومین دورۀ بازی های المپیک تا اندازه ای با هرج و مرج تؤام بود، در محل برگزاری مسابقات دو و میدانی دربویس دبلونه در میدان پرتاب دیسک و چکش، درخت هایی قرار داشتند.

در برگزاری مسابقات بعضی از رشته های ورزشی، موانع غیرعادی در مسیر مسابقه قرار داشت،به عنوان مثال شرکت کنندگان می بایست از میله بالا می رفتندو از زیر قایق ها عبور می کردند.

ورزشکاران در آب های تیره دچار مشکلاتی می شدند،مسابقات کریکت و کروکت برای اولین و آخرین بار برگزار شدند و روی اوری آمریکایی سه مقام اول خودر ا در پرش های ایستاده طول، سه گام و ارتفاع به دست آورد. او قهرمانی بودکه هفت مقام دیگر نیز کسب کرد.

رشتۀ تیراندازی به کبوترهای زنده هم جزو برناکل بازی های دومین دوره بود که یک تیرانداز بلژیکی با کشتن 21پرنده، مقام اول المپیک را دراین رشته به دست آورد. البته، چنین مسابقه ای، دیگر هیچ دوره ای تکرار نشد.

از نکابت جالب ایندوره این بود که اغلب شرکت کنندگان اطلاع دقیقی از حضورشان در یک دوره از بازیهایالمپیک نداشتند. با این وجود، آمار رسمی نشان داد که 1319 مرد و 11 زن (که در رشته های گلف و تنیس اجازه شرکت یافته بودند)، دراین دوره از بازی ها شرکت کردند و به این ترتیب، برگزاری بازی های المپیک تداوم یافت.

نتایج برتر و بهترین ها

جوانترین مرد ورزشکار شرکت کننده در دومین دورۀ بازیهای المپیک، کارل گوبلر در رشتۀ قایقرنی پارویی از کشور آلمان با 15سال سن بود که به مدال طلا نیز دست یافت.

جوان ترین زن ورزشکار که مدال گرفت، مارین جونز از امریکا در رشتۀ تنیس بود.

مسن ترین مرد ورزشکار که مدال طلا گرفت،کنت هرمن دپورتالس از کشور سوئیس در رشتۀ قایق بادبانی با 53 سال سن بود.
 
بیشترین تعداد مدال را ایروینگ بکستر آمریکایی با 5 مدال (2 طلا، 3 نقره، دردو و میدانی به دست آورد. بعد از او، هموطنش واکرتوکسبوری در دو و میدانی موفق به کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 برنز شد.

یک هموطن دیگر او به نام آلوین کرینزلاین موفق شد به تنهایی 4 مدال طلا در دو و میدانی کسب کند پس از این افراد، یک تیرانداز سوئیسی موفق به کسب 3 مدال طلاو 1 برنز شد نام او کوراداستیلی بود.

ورزشکاری از کشور فرانسه به نام آشیل پاروشه در تیراندازی 1 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرد.

استنلی رولی از اتریش موفق شد دردو و میدانی 1 مدال طلا 3 برنز کسب کند و تیرانداز نروژی به نام اوله استمر موفق به کسب 2 مدال نقره و 2 برنز شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار