آرزوی مرگ در سالمندان را جدی بگیرید

بیشتر کسانی که وارد مرحله‌ی سالمندی شده‌اند به این باور رسیده‌اند که نسبت به گذشته توانایی‌های جسمانی و فکری‌شان کمتر شده و یا آن را از دست داده‌اند.

ریحانه  عزیزی، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این افراد عموما برای انجام کارهای خود به کمک دیگران وابسته‌اند ولی در عین حال خواهان آن هستند که استقلال‌شان حفظ شود.

وی افزود: برخی از سالمندان ممکن است به دلیل بیماری‌های جسمانی خود احتیاج به کمک اطرافیان داشته باشند به همین سبب ممکن است در این بازه زمانی به این فکر کنند که باری بر دوش اطرافیان گذاشته‌اند و خواهان آن باشند که از تمامی مشکلات خلاص شوند.

عزیزی اظهار داشت: سالمندانی را که کوچک ترین اقدامی برای خودکشی کرده‌اند را باید جدی گرفت زیرا آنها دیگر انگیزه کافی برای ادامه زندگی ندارند و ممکن است دوباره دست به خودکشی بزنند.

وی در خصوص روش‌های خودکشی گفت: خودکشی تنها به این معنا نیست که فرد به طور مستقیم آسیبی به بدنش وارد کند، ممکن است به طور عمده داروهایش را سر وقت نخورد و این یک نوع تهدید به شمار می‌رود.

عزیزی ادامه داد: افسردگی یکی از دلایل شایع خودکشی در سالمندان است این عارضه عموما به دلیل کاهش سلامت جسمانی به وجود می‌آید و فرد دائما به نزدیک بودن پایان عمرش فکر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با تنها نگذاشتن سالمندان، اجازه فکر کردن به توانایی‌های از دست رفته شان را ندهیم همچنین گوشزد نکردن مداوم ضعف‌ها و مشکلات سالمندان می‌تواند راه حلی برای این موضوع باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار