زیست فناوری بالاترین ارزش افزوده را در جهان دارد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: حوزه زیست فناوری بالاترین ارزش افزوده را در کل صنایع دنیا دارد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: زیست فناوری حوزه‌ای است که اگر یک فرد ثروتمند در آن سرمایه‌گذاری کند سود خوبی خواهد داشت زیست فناوری در حوزه داروهای بیوتکنولوژی بالاترین ارزش افزوده را در کل صنایع دنیا دارد.

وی ادامه داد: حدود 30 درصد از تولید علم زیست فناوری منطقه برای جمهوری اسلامی ایران است و از سال 2010 تا 2013 نزدیک به 25 رتبه از لحاظ کیفیت در دنیا رشد کرده‌ایم و جایگاه فعلی ما در انتشار مقالات در حوزه علم زیست فناوری در دنیا رتبه پانزدهم است.

قانعی بیان کرد: پیش‌نویس سند به روزرسانی زیست فناوری آماده شده و باید به زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود و امیدواریم زودتر به تصویب برسد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: حوزه زیست و فناوری بهترین حوزه برای سرمایه‌گذاری و بهترین حوزه برای خلق ثروت است در حال حاضر از لحاظ شاخص‌هایی که در حوزه زیست فناوری تعیین شده رتبه اول را داریم و با سایر کشورها در فاصله زیادی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، صنایع و معاون محیط زیست ریاست جمهوری است و یکی از ستادهایی است که از ابتدا مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.