جشنواره شعر فجر رویداد فرخنده سال 94 بود

رضا اسماعیلی گفت: هنوز منتظر یک اتفاق خجسته هستم که ادبیات از این حالت مهجوریت و مظلومیت خود بیرون بیاید.

رضا اسماعیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برگزاری جشنواره شعر فجر برای تمام کسانی که اهل فرهنگ هستند، اتفاق خوبی در سال 94 بود. از طرف دیگر میان شاعران در این سال تعامل، وفاق و همدلی بیشتری ایجاد شد و اختلافات کمتری را میان آن‌ها دیدیم و محبت میان شاعران افزایش پیدا کرد.

وی افزود: شاعران در سال 94 به یکدیگر نزدیک‌تر شدند اما اتفاق ناگواری که در این سال روی داد این بود که اکثر اهل قلم به دلیل هزینه سنگین و تیراژ پایین انتشار کتاب انگیزه‌ای برای چاپ آثار خود نداشتند،در حالی که اثر این افراد آماده چاپ بود.

این شاعر با اشاره به آنکه اوضاع نامناسب چاپ و نشر کتاب تلخ‌ترین اتفاق سال 94 بود بیان کرد: امیدوارم در سال 94 زمینه‌ای فراهم شود تا رابطه بین ناشر و مولف عادلانه باشد. در سال 94 اوضاع این گونه نبود به همین دلیل اکثر ناشران و نویسندگان با اکراه حاضر بودند به نشر اثر خود بپردازند.

اسماعیلی ادامه داد: هنوز منتظر یک اتفاق خجسته هستم که ادبیات از این حالت مهجوریت و مظلومیت خود بیرون بیاید. هم اکنون شاعران و نویسندگان ما در مهجوریت و مطلوبیت به سر می‌برند  و شعر هنوز نتوانسته است جایگاه رفیع خود را در زمینه ادبیات به دست بیاورد.

این شاعر اظهار داشت: امیدوارم  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی برای ایجاد جایگاه رفیع شعر در جامعه انجام دهد و فعالیت‌های ادبی به سامان‌تر شود و با سامان‌دهی بیشتری باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ فکری اهل قلم بیش از سایر هنرها است این افراد با عقلانیت و تفکر سر و کار دارند آثار آنها جامعه را به حرکت، تفکر و اندیشه دعوت می‌کند. به خاطر آنکه ادبیات جاذبه‌های ژورنالیستی و رسانه‌ای ندارد، اهالی آن در یک نوع انزوا به سر می‌برند و اقبال عمومی به شعر و ادبیات کمتر است.

این شاعر با اشاره به درخواست خود از مسئولان فرهنگی اظهار داشت: مسئولان فرهنگی با اتخاذ روش‌هایی مناسب شاعران و نویسندگان را از انزوا بیرون بیاورند سعی کنیم توجه به پیشینه تاریخی که کشورمان در این زمینه دارد این سرمایه بزرگ را حفظ کنیم و متولیان فرهنگی برای شاعران و نویسندگان جایگاه بهتری را به وجود بیاورند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار