چه کار کنیم تا در تعطیلات نوروزی چاق نشویم؟

در دید و بازدید عید به علت کاهش شدید تحرک ورزش می‌تواند از بروز افزایش چربی دور شکم جلوگیری کند.

فاطمه زاهدی متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم نرمش در ایام نوروزی اظهار داشت: ورزش و فعالیت‌های بدن موجب تقویت عضلات قلبی و سوختن چربی اطراف پرده دیافراگم و دور شکم می‌شود و جریان خون را آسان و افراد را از چاقی مفرطی نجات می‌بخشد.
وی بیان کرد: در اثر مصرف بالای آجیل و کم تحرکی در ایام عیدف ورزش سبب پایین آمدن میزان تری گلیسیرید خون می‌شود و نرمش همچنین مقدار هموگلبین خون را افزایش و کار اکسیژن رسانی به خون می‌شود.
 
این متخصص با بیان اینکه نرمش امری ضروری در عید نوروز است، افزود: افرادی که در ایام دید و بازدید عید نرمش را فراموش نمی‌کنند، تناسب اندام زیبایی داشته و از عوارض چاقی و فشار خون در امان می‌مانند و پیاده‌روی در ایام عید سبب آب شدن چربی بد بدن می‌شود.
 
وی ابراز داشت: در ایام عید به دلیل کاهش تحرک افراد، میزان عروق و کراتین بدن افزایش می‌یابد که با نرمش‌های منظم روزانه و به خصوص در زمان صبح از این عارضه جلوگیری می‌کند و برای بدن سالم اعضای حیاتی بدن افراد باید نرمش را داد در زمان کوتاه جز برنامه‌های ایام عید قرار داد.
 
زاهدی ادامه داد: با شروع تمرینات ورزشی، اعتماد به نفس افراد بالا می‌رود و تحمل و صبر افراد با ورزش منظم و علی الخصوص پیاده‌روی تند افزایش می‌یابد و همچنین نرمش سلول‌های مغزی را از بیماری‌های مختلف نجات می‌بخشد.
 
وی در پایان گفت: افرادی که روی قاعده خاصی ورزش می‌کنند، حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند و نرمش‌های هوازی جداره‌های بالایی مغز را تقویت می‌کند و این مسئله مختص عید نبوده و در همه روزهای سال ورزش آلزایمر را دور می‌کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار