سمنان؛

رشد 100 درصدی آمار گردشگران خارجی در استان سمنان

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی است که تاکنون حدود 800 اثر این استان به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان از رشد بیش از 100 درصدی بازدید گردشگران خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان خبر داد.

حسین خواجه بیدختی افزود : از بیست و هفتم اسفند ماه سال 94 تاکنون، بیش از 100 گردشگر خارجی از جاذبه های این استان بازدید کرده اند.

وی تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از جاذبه های استان در مدت مشابه سال گذشته را 20 نفر اعلام کرد و افزود : بر این اساس، میزان بازدید گردشگران خارجی از استان بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت : در این مدت بیش از 60 گردشگر خارجی از دامغان، 22 گردشگرخارجی از قصر بهرام گرمسار و دهها گردشگر خارجی از بسطام و سمنان بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه آمار بازدید گردشگران خارجی از شهرستان دامغان رشد 100 درصدی دارد، افزود: گردشگران اتریشی، استرالیایی و ژاپنی سال نو را در قصر بهرام جشن گرفتند.

وی ادامه داد : در این ایام دهها گردشگر چینی و عرب نیز از سمنان ، بسطام و شاهرود بازدید کرده اند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون حدود 800 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان، کاروانسرای دهنمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.

این سرزمین در گذشته جزو چهاردمین ایالت تاریخی((ورن)) (ورنه) از تقسیمات شانزده گانه اوستایی در دوران باستان بوده است.سمنان در دوره های بعد از اسلام جزو سرزمین تاریخی قومس(کومش) به شمار می آید و نام جغرافیایی قومس تا اواخر دوران قاجار بر سر زبانها بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار