سمنان;

نمایشگاه قانون طبیعت سبز درگرمسار برپا شد

این نمایشگاه باهدف جذب هر چه بيشتر گردشگران در موزه اقوام گرمسار برپا شد

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دبير ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان گرمسار گفت : در اين نمايشگاه شماري از گياهان دارويي و خواص آنها با مشاركت موسسه كتابخانه موزه ملك به نمايش گذاشته شده است.
مهوش کمالی گفت: اين نمايشگاه با عنوان شفاخانه (قانون طبيعت) به معرفي گياهان دارويي به روايت طب اسلامي در قالب 93 تابلو برگرفته از كتاب قانون ابن سينا مي‌پردازد.
 وی با بيان اينكه هر گياه شامل سه تابلوي معرفي در قالب طراحي گياه در كتاب قانون ابن سينا، معرفي و خواص گياه و تصوير عكاسي شده گياه است، افزود: گياهان به طور ملموس و در بسته بندي‌هاي مشخص در معرض ديد بازديدكنندگان قرار دارند.
کمالی با اشاره به برپايي سفره هفت سين ايراني در موزه اقوام نيز گفت: اين سفره برگرفته از آرم موزه اقوام در قالب الماني ساده از معماري اصيل ايراني طراحي و اجرا شده است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان گرمسار افزود: در اين سفره تمامي عناصر هفت سين بر اساس آئين هاي كهن منطقه از نارنج و شكوفه هاي بهاري گرفته تا گندم و نان و شير به نمايش گذاشته شده است.
موزه اقوام(خانه باقری)از خانه باغ های قدیمی شهرستان گرمسار  است که مالک آن از خوانین شهرستان به نام میرزا علی آقای باقری بوده است .این بنا در اواخر عهد قاجار احداث گردید و در مورخ 14/02/1378 با شماره 2314 به ثبت آثار ملی کشور رسید و در مرکز شهر واقع شده است.
این بنا در تاریخ 21 بهمن سال 89 تبدیل به موزه شهرستان گرمسار شد و به دليل اینکه اقوام مختلفی در شهرستان گرمسارسکونت دارند و شهرستان معروف به جزیره اقوام می باشد به نام موزه اقوام(موزه مردم شناسی)نامگذاری شده است.
موزه دارای هفت سالن نمایش است و در آن  تعداد 130قطعه شی موزه ای شامل مجموعه ای از ظروف آشپزخانه، ادوات کشاورزی، دامداری، دلاکی، سلمانی و لباس اقوام کرد، ترک، لر و بختیاری،سه جلد از کتب نفیس و اوراق اداری مربوط به دوران پهلوی که بیشتر آثار امانت و اهدایی مردم شهرستان است و تعداد 9 عدد مجسمه سوپر رئال برای نشان دادن برخی مشاغل ،پوشش و نحوه زندگی اقوام مختلف ساکن در شهرستان گرمسار در معرض دید عموم قرار داده شده است.
علاقمندان براي بازديد از موزه اقوام و نمايشگاه و سفره هفت سين برپا شده در موزه مي توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر از اين مركز تاريخي- فرهنگي بازديد كنند.
 انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار