پرواز شاهین‌ها در فدراسیون ژیمناستیک

پرنده شکاری شاهین به عنوان نماد رشته ژیمناستیک در نظر گرفته شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   بر اساس تفاهم نامه سازمان محیط زیست و وزارت ورزش و امور جوانان قرار شد 51 گونه جانوری در حال انقراض به عنوان نماد فدراسیون‌های ورزشی قرار گیرند تا اهمیت و توجه به حفظ این حیوانات از یاد نرود. در این میان پرنده شکاری شاهین به ژیمناستیک رسید.

**شاهین چه ویژگی‌هایی دارد؟
شاهین دارای چشمانی سیاه و بدنی لاغر است که توانایی‌ پرواز با سرعت بسیار بالا را دارد این پرنده جزو شکاریان بسیار جسور و با شهامت است شاهین عمدتا آشیانه خود را در کوهستان‌های بلند و دور افتاده مشرف به پرتگاه‌ها و صخره‌ها می‌سازد.

**و اما ژیمناستیک..
ژیمناستیک یک ورزش جذاب و پر تحرک است که طرفداران فراوانی دارد ژیمناستیک با بالا بردن فاکتورهای انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، سرعت عکس العمل و هماهنگی عصبی عضلانی در افراد آنان را برای انجام حرکات زیبا و موزون در فاصله چند متری از زمین و معلق در هوا اماده می‌کند.

بیشتر حرکات رشته‌های ژیمناستیک به صورت معلق در هوا انجام می‌شود مانند ترامپولین، آکروژیم، هنری و ... که وجه مشترک میان ژیمناستیک و پرنده شاهین همین پرواز و معلق بودن در هوا است.

فرامرز سنگینی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک در این باره گفت: هر برنامه‌ای که در سال 1395 و توسط فدراسیون اجرا شود، به گونه‌ای این پرنده زیبا را معرفی خواهد کرد.

شاهین نیز مانند ژیمناستیک زیباست من وجه اشتراک این دو را در بلند پروازی می‌بینم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار